وکیل متخصص ثبت برند

وکیل ثبت برند

تماس با وکیل برای ثبت برند

وکیل ثبت برند یک وکیل دادگستری است که حوزه امور ثبتی شرکت ها متخصص است و  به مشاوره و وکالت در مورد امور حقوقی و ثبتی شرکتها و سازمانها  مشغول است. وکیل ثبت برند مسئولیت راهنمایی قانونی افراد در رابطه با موارد مربوط به ثبت علامت تجاری را بر عهده دارد.

وکیل برند و نکات مهم ثبت برند

در دنیای تجارت و کسب و کار، برند یکی از مهم‌ترین اصول است. برند شما به عنوان نشان تجاری، تفاوت شما با دیگران را نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را بهتر از دیگران بازاریابی کنید. در این مقاله، با مفهوم و مزایای ثبت برند آشنا شده و با وکیل ثبت برند، کسی که می‌تواند به شما در فرآیند ثبت برند کمک کند، آشنا می‌شویم ، همچنین چنانچه نیاز به مشاوره حقوقی برای ثبت شرکت دارید میتوانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

برند یا علامت تجاری چیست

برند یا علامت تجاری به عنوان نشان تجاری، اسم، علامت، شعار، طرح یا هر چیز دیگری است که به منظور شناسایی محصولات یا خدمات شما استفاده می‌شود. برند شما به شما کمک می‌کند تا در ذهن مشتریان خود، به عنوان یک نام قابل اعتماد و معتبر، ثبت شوید. این نام قابل اعتماد و معتبر به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدید جذب کنید و با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنید و محصولات شما از دیگران متمایز شود. بهتر است امور ثبتی کسب و کار ، توسط وکیل ثبت برند صورت بگیرد تا احتمال ابطال بعدی آن کاهش یاید

مزایای ثبت برند

۱- حق استفاده انحصاری از برند : با ثبت برند، اولا شما حق استفاده از نام تجاری، شعار، طرح و هر چیز دیگری است که به منظور شناسایی محصولات یا خدمات شما استفاده می‌شود دوما : با ثبت برند، شما جلوگیری از استفاده نام تجاری شما توسط دیگران را خواهید کرد. این حقوق مالکیت فکری به شما اجازه می‌دهد تا از دیگران برای استفاده از نام تجاری خود جلوگیری کنید و در صورت نیاز، قانونا مانع آنها شوید.

۲- تعریف مسائل جوهری کسب و کار خود در برند: با ثبت برند، شما به مشتریان خود می‌گویید که محصولات و خدمات شما چه جوهره ای دارد و چه ارزش اساسی ای دارند. این به شما کمک می‌کند تا بازاریابی بهتری برای محصولات و خدمات خود داشته باشید.

۳- ایجاد تمایز در نگاه مشتری: با ثبت برند، شما به مشتریان خود کمک می‌کنید تا شما را به راحتی تشخیص دهند. این به شما کمک می‌کند تا در یک بازار رقابتی، به راحتی تشخیص داده شوید و متمایز باشید.

وکیل امور حقوقی شرکت

اعتراض به ثبت علامت تجاری و تفاوت آن با ابطال برند

مطابق ماده ۳۷ قانون قانون ثبت اختراعات ، طرحهای صنعتی و علائم تجاری بعد از اینکه شخصی از طریق اظهارنامه ثبت علامت تجاری ، درخواست ثبت برند خود را انجام میدهد ، پیش از ثبت برند ، درخواست او در روزنامه رسمی آگهی می شود تا هر شخصی ادعایی دارد مثلا مدعی است که درخواست ثبت برند جدید ، شبیه برند او است می تواند  ظرف سی روز به اداره مالکیت صنعتی اعتراض خود را ارائه کند . اداره مالکیت صنعتی ادعا و دفاعیات طرفین را برای آنها می فرستند و نهایتا تصمیم میگیرد که درخواست ثبت علامت جدید را ثبت کند و یا رد کند. به این پروسه ای که توضیح دادیم اعتراض به ثبت برند گفته می شود .

اما ابطال برند چیست و چه تفاوتی با اعتراض به ثبت برند دارد؟

ابطال برند همانطور که در مقاله جداگانه توضیح دادیم برای زمانی است که یک برندی ثبت شده است و شخصی که ذینفع است مثلا مدعی است علامت مشابه او ثبت شده است ، میتواند ظرف سه سال به دادگاه حقوقی تهران دادخواست ابطال برند ثبت شده یا به صورت دقیق تر دادخواست ابطال ثبت علامت تجاری  را طرح کند.

پس اولین تفاوت اعتراض به ثبت و ابطال این است که در اولی برند هنوز ثبت نشده است و در دومی ثبت شده است .

دومین تفاوت این است که اعتراض به ثبت برند را در وهله اول اداره مالکیت صنعتی برررسی میکند ولی ابطال برند  ، توسط دادگاه حقوقی تهران (معمولا شعبه سوم مجمتع قضایی شهید بهشتی تهران ) رسیدگی می کند.

تمدید علامت تجاری و مدت اعتبار برند

وقتی شما برندی را ثبت می کنید ، به مدت ده سال برای شما حق انحصاری ایجاد می کند . پس از پایان ۱۰ سال یک مدت ۶ ماه هم حق اولویت دارید . درصورتیکه برند بعد از این مدت تمدید نشود و هزینه های دولتی آن پرداخت می شود ، مثل حالتی است که ثبت نشده است . در نتیجه هرکسی می تواند آن را ثبت کند و از کلیه حقوق آن بهره مند شود.

برای از اطلاع از نحوه تمدید علامت تجاری به مقاله مراحل تمدید علامت تجاری مراجعه کنید.

وکیل پایه یک دادگستری ثبت برند

وکیل ثبت برند

وکیل ثبت برند، کسی است که به شما در فرآیند ثبت برند کمک می‌کند. وکیل ثبت برند با شما در تمام فرآیند ثبت برند همراه خواهد بود و به شما در انجام این فرآیند کمک خواهد کرد. او قبل از اقدام علامت های ثبت شده را بررسی می کند تا مطلع شود که آیا برند مشابه با علامت تجاری ای که قصد ثبت آن را دارید قبلا ثبت شده است و یا خیر و به شما در فرآیند ثبت برند کمک خواهد کرد.

وکیل ثبت برند همچنین به شما در حفاظت از حقوق مالکیت فکری خود، در صورت استفاده از نام تجاری شما توسط دیگران، کمک خواهد کرد. او به شما در انجام اقدامات قانونی برای محافظت از حقوق مالکیت فکری خود کمک خواهد کرد و در صورت لزوم، به شما در دادگاه کمک خواهد کرد.

استفاده از وکیل ثبت برند به جز اینکه موجب سرعت در ثبت می شود ، باعث می شود که ثبت علامت تجاری به صورت کامل و صحیح صورت بگیرد . به عنوان مثال برندی که ثبت می کنید با تمامی طبقات مرتبط با فعالیت شما ثبت شود همچنین باید نام تجاری و لوگوی شما هم ثبت شود . در نتیجه اگر هر بخش از این بخش ها ،ناقص ثبت شود ، ممکن است توسط دیگران ثبت شود و مانع فعالیت شما با آن نام یا برند شوند و  متاسفانه تمام هزینه های برندسازی و تبلیغات شما به هدر می رود.

مراحل ثبت علامت تجاری از طریق سایت اداره مالکیت معنوی سازمان ثبت صورت می گیرد.

هر چند که مراحل ثبت برند روال مشخصی دارد اما همانطور که اشاره شد اگر برند را به شکل ناقص ثبت کنید ،  افراد سودجو بعدا آن را به طور دقیق ثبت می کنند و مانع فعالیت شما می شوند در نتیجه بر اساس تجربیات ، هزینه وکیل برای ثبت برند به مراتب کمتر از هزینه های بعدی ناشی از عدم ثبت و یا ثبت ناقص ، می باشد.

لزوم مراجعه به وکیل دادگستری و یا موسسات حقوقی مجاز برای ثبت

در بعضی از موضوعات به دلیل نبود نظارت کافی و خلا قوانین مرتبط ، افرادی که وکیل دادگستری نیستند و موسسات غیرمجاز نیستند در امور قانونی و حقوقی دخالت می کنند و در خیلی موارد موجب زیان افراد می شود .

وکیل کسی است که پروانه وکالت و شماره پروانه وکالت دادگستری داشته باشد و همانطور که قبلا توضیح دادیم ، موسسات حقوقی مجاز ، موسساتی هستند که از کانون وکلای دادگستری مجوز ارائه خدمات حقوقی گرفته اند. پس اگر با موسسه حقوقی ای طرف قرارداد می شوید ، نام آن را در سایت کانون وکلای دادگستری جستجو کنید.

صلاحیت علمی  و توانایی حرفه ای وکیل و موسسه حقوقی مجاز توسط کانون وکلا تائید شده است و کانون بر فعالیت آنها نظارت جدی میکند . بنابراین قبل از اینکه بخواهید در مورد ثبت برند و یا مشاوره حقوقی برای ثبت برند  سوالی بپرسید اول احراز کنید طرف مقابل شما وکیل هست و یا خیر و اگر موسسه حقوقی است ، مجوز کانون وکلای دادگستری را دارد و یا خیر .

هزینه ثبت برند و هزینه وکیل ثبت برند

هزینه وکیل در تهران برای ثبت یا تمدید برند ، یکی از پرسش های مخاطبین ما است. اترس تعرفه های خدمات خود را به صورت شفاف مطرح کرده است و می توانید در صفحه مربوط هزینه خدمات حقوقی را ملاحظه فرمائید.

هزینه وکیل برای ثبت برند مبلغی بین ۶/۰۰۰/۰۰۰ تومان تا ۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان می باشد که با توجه سختی موضوع و میزان پیگیری مبلغ و دستمزد دقیق آن مشخص می گردد.

شماره وکیل ثبت برند تهران

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص ثبت برند و ثبت طرح صنعتی در دپارتمان امور ثبتی شرکت ها موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی با وکیل ثبت برند هماهنگی های لازم را انجام دهید.

شماره های اترس که در تماس با ما قرار دارد ، شماره تماس با وکیل در شهر تهران    می باشد.

نتیجه‌گیری :

برند شما به عنوان نشان تجاری، یکی از مهم‌ترین اصول در دنیای تجارت و کسب و کار است.  که در طول سالها با پیشرفت شرکت و کسب و کار  ارزشمندتر می شود .با ثبت برند به صورت قانونی از برند و نشان تجاری خود حفاظت می کنید . در این مسیر می توانید از وکلای متخصص امور برند و مالکیت معنوی موسسه حقوقی اترس کمک بگیرید.

وکیل شرکت در ایران تهران

وکیل شرکت

فرم ثبت درخواست تماس با وکیل شرکت تماس با وکیل شرکت وکیل شرکت و وکیل کسب و کار ، می

نحوه ثبت برند بدون جواز کسب

ثبت برند بدون جواز کسب

ثبت برند بدون جواز کسب : در دنیای امروز با رونق گرفتن فعالیت استارتاپ ها، ثبت برندشرکتها اهمیت بیشتری پیدا

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند