استخدام وکیل اجرت المثل زن

وکیل اجرت المثل زن

تماس با وکیل اجرت المثل زن

وکیل اجرت المثل زن در موسسه حقوقی اترس وکیل پایه یک دادگستری متخصص حقوق خانواده است.

عقد نکاح با توجه به اینکه ماهیتی غیر مالی دارد حاوی یکسری تعهدات مالی نیز میشود. از این تعهدات میتوان به مهریه، نفقه و همچنین اجرت المثل اشاره کرد. 

این مسئله در واقع حق الزحمه اموری هست که زوجه در منزل برای همسر و فرزندان خود انجام میدهد.

گاهی اوقات برای انجام این امور در عقد نکاح یا به صورت جداگانه برای پرداخت مبلغی میان زوجین توافق صورت میگیرد که به آن اجرت المسمی گفته میشود و گاهی هم برای آن توافقی نیست و در صورت درخواست زوجه از سوی کارشناسان رسمی دادگستری تعیین میشود که به آن اجرت المثل میگویند.

از آنجایی که تعیین و دریافت آن دارای جزئیات بسیار زیادی میباشد بهتر است که انجام کارهای حقوقی این دسته از پرونده ها را به شخصی که در این زمینه متخصص است و بر تمام قوانین و مقررات این حوزه و همچنین رویه قضایی دادگاه ها اشراف کامل دارد بسپاریم تا به صورت کامل از حقوق و منافع ما دفاع نماید.

شخص متخصص در این زمینه وکیل خانواده میباشد.

وکیل اجرت المثل زن موسسه حقوقی اترس

شرایط برخورداری از اجرت المثل برای زوجه

ماده قانونی که حکم مسئله ی  اجرت المثل ایام زوجیت را آورده است ماده ۳۳۶ قانون مدنی میباشد.

بر اساس متن این ماده و تبصره آن زوجه زمانی مستحق دریافت اجرت المثل خواهد بود که کارهایی که انجام داده است عرفا وظیفه او نبوده است، به دستور زوج بوده است و قصد تبرع نداشته باشد.

وظایفی که عرفا بر عهده زوجه نیست میتوان به آشپزی کردن، نظافت منزل و شست و شوی ظروف اشاره کرد که اگر این امور را انجام داده باشد میتواند تقاضای دریافت حق الزحمه خود را داشته باشد.

کارهایی که صورت گرفته از طرف زوجه باید به دستور زوج باشد. این بدین معنی نیست که حتما باید جملاتی الزامی بر زبام او جاری شده باشد که دستور دادن تعریف شود برای مثال همین که لوازم و موادی برای آشپزی گرفته شود به نوعی اماره ای است که زوجه باید با آن آشپزی نماید.

نکته ای که در پرونده های اجرت المثل بسیار دارای اهمیت میباشد اثبات قصد تبرع است. به طور کلی به معنی این میباشد که زن به صورت رایگان این اعمال و زحمات را انجام نداده باشد.

با توجه به عرفی که در جامعه شکل گرفته است غلبه با این است که این اعمال به صورت رایگان انجام شده است و بار اثبات غیر رایگان بودن آن بر دوش زوجه میباشد.

اهمیت وکیل برای دریافت اجرت المثل ایام زوجیت

با توجه به میزان پیچیدگی هایی که در این دسته از پرونده ها وجود دارد نیاز است که از قوانین و مقررات و به ویژه رویه های قضایی مطلع باشیم. برای دریافت اجرت المثل نیاز لازم نیست که حتما طلاقی میان زوجین صورت پذیرد.

زوجه میتواند حتی در طول دوران زوجیت نیز درخواست دریافت اجرت المثل خود را از زوج داشته باشد.

مزیتی که برای زوجین وجود دارد اگر طلاق به صورت توافقی صورت گیرد این است که میتوانند با اینکه اجرت المسمی ای برای زوجه در نظر گرفته نشده است برای میزان و نحوه پرداخت آن توافق نمایند و این توافق برای دادگاه محترم شمرده میشود.

لازم به ذکر است که با توجه به تمام توضیحاتی که داده شد وکیل مسلط به حقوق خانواده میتواند رسیدن به نتیجه مطلوب را برای شما در دسترس قراردهد و در هزینه های شما را در این مسیر کاهش دهد.

وکیل برای دریافت اجرت المثل پس از فوت شوهر

از آنجایی که اجرت المثل از دسته حقوق مالی زوجه میباشد که پرداخت آن بر ذمه زوج هست، با فوت، جنون یا سفه از بین نخواهد رفت.

این مسئله بدین معناست که اگر زوج فوت کند زوجه میتواند با ارائه دادخواست در دادگاه مربوطه پرداخت اجرت المثل خود را از محل ارثیه همسر خود درخواست نماید.

حتی در صورتی که اموال باقی مانده میان وراث تقسیم شده بود میتواند علیه آنها دعوای دریافت اجرت المثل ایام زوجیت خود را اقامه نماید.

در این جا لازم است وکیلی که امور خود را به وی سپرده اید ، وکیل متخصص در امور ارثیه نیز باشد زیرا با توجه به میزان ارثیه ای که باقی مانده است میتواند برای شما اجرت المثلی دریافت نماید.

هزینه وکیل اجرت المثل زن در تهران

چه نکاتی در تعیین میزان اجرت المثل ایام زوجیت موثر است؟

در خصوص اجرت المثل گفته شد که توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین میشود که آن هم با توجه به عرف مبلغی را معین میکند.

اما عرفی که برای هریک از اشخاص میتواند متفاوت باشد و عواملی برای تعیین آن موثر است. یکی از این عوال شان خانوادگی زوجه میباشد بدین معنی که وضعیت زوجه در خانه پدری به چه شکل بوده است. موضوع دیگر میزان تحصیلات زن میباشد که هرچه بیشتر باشد میزان اجرت المثل وی بیشتر خواهد بود.

دیگری مسئله ای که تاثیر زیادی در میزان آن دارد تعداد فرزندان است که تعداد فرزندان بیشتر نشان دهنده زحمت بیشتری است که زوجه در ایام زوجیت کشیده است.

برای اینکه کارشناس دادگستری به درستی میزان اجرت المثل شما را تعیین نماید باید دادخواستی که ارائه میدهید شامل تمام نکاتی که گفته شد و همچنین نکاتی که وکلای دادگستری با توجه به تجربیاتی که داشته اند آگاهی دارند اشاره نمایید تا حتی ذره ای از حقوق شما ضایع نگردد.

هزینه وکیل اجرت المثل زن

حق الوکاله ای که برای وکلا تعیین میشود بستگی به توافقی دارد که میان طرفین صورت میگیرد.

این توافق با توجه به میزان پیچیدگی و مقدار پیگیری های وکیل و همچنین کیفیت خدماتی که ارائه میدهد با توجه به میزان تخصص و تجربه وی میتواند متغیر باشد.

حق الوکاله وکلای موسسه حقوقی مجاز اترس که در محدوده ونک شهر تهران به فعایت در زمینه های مختلف حقوقی میپردازند در پرونده های مختص به خانواده به مبلغ سی و پنج میلیون تومان میباشد.

حال با توجه به اینکه پرونده شما میتواند جزئی از یک پرونده بزرگ باشد میتواند این مبلغ تغییر کند که شما میتوانید با برقراری تماس با موسسه اترس از میزان تعرفه خدمات حقوقی ما مطلع شوید.

  • حق الوکاله پرونده اجرت المثل زوجه ۳۵ میلیون تومان

شماره وکیل اجرت المثل زن

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل اجرت المثل بانوان در دپارتمان امور حقوق خانواده موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاور حقوقی  هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

با همه این تفاسیر متوجه میشویم که بهترین راهکار برای اینکه با کمترین هزینه ممکن از حقوق خود بهترین دفاع را نماییم کمک گرفتن از یک وکیل خوب در زمینه پرونده خود میباشد. به همین دلیل شما میتوانید با در میان گذاشتن مشکلات حقوقی خود با موسسه اترس بار سنگینی از مشکلات خود کاسته و بازگرداندن حقوق تضییع شده خود را به ما بسپارید.

وکیل تمکین در دادگاه خانواده

وکیل تمکین

فرم ثبت درخواست وکیل تمکین تماس با وکیل برای تمکین زوجه وکیل تمکین در موسسه حقوقی اترس ، وکیل

وکیل خانم در کشور ایران

وکیل خانم

فرم ثبت درخواست تماس با وکیل خانم تماس با وکیل خانم وکیل خانم و حضور او در پرونده های

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند