وکالت دادن به وکیل گواهی انحصار وراثت

وکیل گواهی انحصار وراثت

تماس با وکیل گواهی انحصار وراثت

وکیل گواهی انحصار وراثت در موسسه حقوقی اترس وکیل پایه یک دادگستری متخصص ارث  میباشد

زمانی که شخصی به صورت طبیعی فوت میکند یک سری حقوق و اموالی دارد که پس از وفات وی هم پابرجاست و باید برای آن تعیین تکلیف شود. حیات حقوقی اشخاص حتی پس از حیات طبیعی آنها نیز ادامه دارد.

این حقوق میتواند از دسته حقوقی عینی یا حقوق دینی باشد. حقوقی عینی برای مثال حق مالکیت شخص است که پس از وی به ورثه آن منتقل میشود و حقوق دینی هم مانند داشتن بدهی یا طلبی است که در زمان حیات بر ذمه وی بوده است.

این حقوق بین وراث متوفی با ترتیبی که در قانون مشخص شده است تقسیم میشود و آنها جانشین حقوقی او پس از فوت خواهند شد.

گواهی انحصار وراثت به طور دقیق تعداد وراثی که در زمان فوت وجود داشتند را نمایان میکند و این گواهی به عنوان سند رسمی میباشد که در این صورت دیگر هیچ ادعایی نسبت به اموال متوفی پس از صدور این گواهی قابل قبول از طرف اشخاص دیگر نمیباشد.

پس باید برای تنظیم و دریافت این گواهی نهایت دقت و حساسیت را نشان داد تا برای تقسیم ترکه از مشکلاتی که ممکن است در آینده گریبان گیر ما باشد جلوگیری کنیم.

چه اشخاصی میتوانند درخواست انحصار وراثت کنند؟

به طور معمول این وراث متوفی اند که به دنبال دریافت گواهی انحصار وراثت هستند و اقدامات لازم برای صدور آن از طرف مقام قضایی مربوطه را پیگیری مینمایند.

اما در برخی اوقات ممکن است با توجه به میزان بدهی که شخص متوفی از خود به جای گذاشته است وراث صدور آنرا از دادگاه درخواست ننمایند.

به همین دلیل در اینجا قانون تصمیم گرفته است که اجازه درخواست گواهی انحصار وراثت را به اشخاصی که حقی در اموال متوفی دارند یا به اصطلاح ذینفع انحصار وراثت محسوب میشوند بدهد.

با این تفاسیر شخصی که دارای طلبی از متوفی بوده است میتواند با اثبات طلب خود نزد دادگاه صالح درخواست صدور گواهی انحصار وراثت را داشته باشد تا با تقسیم اموال وی این شخص به میزان طلب خود از آن اموال دریافت نماید.

وکیل گواهی انحصار وراثت در موسسه حقوقی اترس

اهمیت استفاده از وکیل برای دریافت گواهی حصر وراث در چیست؟

وراث متوفی حتی اگر فرزندان وی هم باشند تا زمانی که گواهی صادر نشده باشد حق دخل و تصرف در اموال وی را نخواهند داشت و ممکن است که تا اقدامات قانونی صدور گواهی ضرری به این اموال وارد شود پس بهتر است که زودتر این گواهی دریافت شود.

در این میان هم ممکن است اشخاصی که رابطه فامیلی نه چندان نزدیکی با متوفی دارند طلب ارث نمایند. با این توضیحات بهتر است که در ابتدا با راهنمایی های وکیل متخصص در امور ارثیه اشخاصی که دارای سهم الارث هستند را تشخیص داد تا افراد دیگر نتوانند مزاحمتی برای شما ایجاد کنند و با کمک همین وکیل برای دریافت گواهی انحصار وراث به سریع ترین حالت ممکن اقدام نمود.

یکی از ویژگی هایی که وکیل در این زمینه دارد این است که با توجه به میزان تجربه وی در این دسته از پرونده ها به انجام اقدامات سرعت بخشد به نحوی که اگر از طرف اشخاص عادی این امر صورت بگیرد ممکن است دو الی سه ماه این پرونده به طول انجامد اما اقدام از سوی وکیل در ده الی بیست روز بدون حضور وراث انجام میگیرد.

وکیل انحصار وراثت در تهران

موسسه حقوقی اترس یکی از موسسات حقوقی مجاز در شمال تهران میباشد که با ارائه انواع خدمات حقوقی به متقاضیان خود خدمت رسانی میکند.

موسسه حقوقی اترس با توجه به این در زمینه های مختلف خدمات حقوقی ارائه میکند ورود تخصصی به موضوعات و مشکلات حقوقی را از دسته نداده و با تکمیل کادر حقوقی خود و همکاری با وکلای متخصص در هر زمینه به موکلین ارائه خدمات مینماید.

یکی از زمینه های تخصصی موسسه اترس انجام امور انحصار وراثت توسط وکیل پایه یک دادگستری است که به میزان زیادی در وقت و هزینه شما صرفه جویی میکند تا با دریافت این گواهی با بالاترین کیفیت با خیالی آسوده درباره امور خود تصمیم گیری نمایید.

وکیل برای جلوگیری از تقلب در ارث

یکی از موضوعاتی که در دستگاه قضایی بسیار مورد پیگیری قرار میگیرد همین مسئله تقلب در دریافت گواهی انحصار وراثت میباشد. این تقلب میتواند به انحاء مختلف صورت پذیرد که دو صورت آن، یکی وارد کردن شخصی به جمع وراث در صورتی که ورثه نیست و همچنین خارج کردن شخصی از جمع وراث در صورتی که داخل در آن جمع میباشد.

ماده ۹ قانون تصدیق انحصار وراثت چنین مقرر داشته است که اگر شخصی در صورتی که داخل در وراث نبوده درخواست گواهی انحصار وراثت دهد  و همچنین شخصی که بداند ورثه ای غیر از او نیز وجود دارد اما آنرا پنهان کند کلاهبردار محسوب میشود و مازاد بر جبران خسارت محکوم به مجازاتی که در قانون برای کلاهبرداری در نظر گرفته شده است میشود.

با این تفاسیر شما میتوانید در صورت بروز چنین اتفاقی با مشورت گرفتن از یک وکیل متخصص در زمینه کلاهبرداری از شخص مرتکب شکایت کرده به او را از طریق قانون به سزای عمل خود برسانید.

هزینه وکالت وکیل گواهی انحصار وراثت

هزینه وکیل برای حصر وراثت

وکالت برای دریافت گواهی انحصار وراثت توسط وکلای پایه یک اترس به نحوی میباشد که نیازی به حضور وراث برای آن وجود نخواهد داشت.

همچنین تخصصی که این وکلا در زمینه قوانین و مقررات مربوط به ارث دارند و با تجربیاتی که در چندین سال فعالیت در این زمینه به دست آورده اند میتواند کیفیتی از این گواهی را به شما ارائه دهند تا در آینده به مشکلات حقوقی دیگری در این زمینه دچار نگردید.

هزینه دریافت وکیل از موسسه اترس از سی و پنج میلیون تومان شروع شده و با توجه به میزان حجم و پیچیدگی پرونده شما این مبلغ متفاوت میباشد.

  • حق الوکاله دریافت گواهی انحصار وراثت ۳۵ میلیوت تومان

شماره وکیل انحصار وراثت

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل انحصار وراثت در دپارتمان امور ارثیه موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی ارث هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

با توجه به تمام توضیحاتی که داده شد دریافتیم که استفاده از وکیل در چنین زمینه هایی به چه اندازه میتواند حائز اهمیت باشد در صورتی که چنین به نظر نمیرسد. پس بهترین گزینه برای شما برای اینکه دردسر کمتری متوجه شما باشد و همچنین زودتر به خواسته خود برسید این است که اقدامات لازم برای دریافت این گواهی را به شخصی که متخصص در این امور است یعنی وکیل گواهی انحصار وراثت بسپارید.

وصیت نامه دستی

وصیت نامه دستی : یکی از عوامل طبیعی که از ابتدای خلقت وجود داشته و تا ابد نیز همراه

معافیت مالیات بر ارث

در خصوص معافیت مالیات بر ارث چه میدانید؟ معافیت مالیات بر ارث : در خصوص افرادی که تاریخ فوت

مالیات بر ارث

مالیات برای ورثه و نکات مهم آن مالیات بر ارث یکی از انواع مالیات های مستقیم هست  که دولت

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند