ضرورت ثبت برند و علامت تجاری

ضرورت ثبت علامت تجاری و برند

تعریف علامت تجاری و برند

ضرورت ثبت علامت تجاری: علامت تجاری به معنای هر نشانی، علامت، شعار، نام، کلمه، حرف، تصویر یا هر سایر نشانه‌هایی است که به منظور شناسایی کالا یا خدمات یک شخص حقوقی یا حقیقی در بازار استفاده می‌شود. علامت تجاری یک ابزار بسیار مهم در تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات است. به علامت تجاری در عرف برند می گویند.

همراهان گرامی ، برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل برای ثبت برند میتوانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تمای باشید .

ضرورت ثبت برند

ثبت علامت تجاری به معنای ثبت حقوق مالکیت بر روی آن علامت است. ضرورت ثبت علامت تجاری باعث می‌شود که هیچ شخص دیگری نتواند از آن علامت برای تبلیغات و بازاریابی خود استفاده کند. در غیر این صورت، احتمال دارد که شخص دیگری از علامت شما برای تبلیغات خود استفاده کند و به شما آسیب بزند.

ثبت علامت تجاری همچنین به شما اجازه می‌دهد که در صورت وجود تخلف از حقوق مالکیت، از حقوق قانونی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شخص دیگری از علامت شما برای تبلیغات خود استفاده کند، شما می‌توانید از وی درخواست کنید که تبلیغات خود را متوقف کند یا از وی درخواست کنید که به شما غرامت پرداخت کند

بیشتر بدانیم : شرایط ابطال برند و علامت تجاری چیست؟

مراحل ثبت علامت تجاری

مراحل ثبت علامت تجاری بسیار ساده است. اولین گام برای ثبت علامت تجاری، انتخاب علامت مناسب است. علامت تجاری باید منحصر به فرد، آسان به یادگیری و قابل تشخیص باشد.

بعد از انتخاب علامت، باید به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک مراجعه کرده و درخواست ثبت علامت تجاری را به آن‌ها ارائه کنید. درخواست ثبت علامت تجاری باید شامل اطلاعاتی مانند نام و آدرس صاحب علامت، نام و توضیحی از علامت و کالا یا خدماتی که با آن علامت شناسایی می‌شود، باشد.

بعد از ارائه درخواست، مرکز مالکیت معنوی باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و در صورت تأیید، علامت تجاری شما را ثبت خواهد کرد. پس از ثبت علامت تجاری، شما می‌توانید از حقوق قانونی خود برای جلوگیری از استفاده نامشروع از علامت خود استفاده کنید.

بیشتر بدانیم :مدارک مورد نیاز برای تمدید علامت تجاری و برند چیست؟

ضرورت ثبت برند توسط وکیل

هزینه وکیل ثبت برند

برای مشاهده هزینه وکیل متخصص ثبت برند ،  تعرفه خدمات اترس را ملاحظه نمائید. با توجه به اینکه در حوزه ثبت برند ، موسسات حقوقی غیر مجاز وجود دارند که در مواردی با ثبت اشتباه ، هزینه های زیادی را به متقاضی تحمیل میکنند ، پیشنهاد می کنیم ، این موضوع را به وکیل متخصص برند یک موسسه حقوقی مجاز بسپارید

نتیجه‌گیری

ثبت علامت تجاری یکی از مهم‌ترین مراحل در تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات است. ضرورت ثبت علامت تجاری باعث می‌شود که هیچ شخص دیگری نتواند از علامت شما برای تبلیغات و بازاریابی خود استفاده کند و احتمال دارد که شخص دیگری از علامت شما برای تبلیغات خود استفاده کند و به شما آسیب بزند.

همچنین، ثبت علامت تجاری به شما اجازه می‌دهد که در صورت وجود تخلف از حقوق مالکیت، از حقوق قانونی خود استفاده کنید. مراحل ثبت علامت تجاری بسیار ساده است و شامل انتخاب علامت مناسب، ارائه درخواست به سازمان ثبت اسناد و املاک و بررسی‌های لازم است. با توجه به اینکه ثبت علامت تجاری یکی از مهم‌ترین مراحل در تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات است، باید به دقت این عمل را انجام داده شود .

در صورتیکه قصد ثبت برند خود را دارید ، پیشنهاد می کنیم از خدمات امور ثبتی شرکت های اترس استفاده کنید.

برچسب های مرتبط

حقوق مالكيت فكرى و اهمیت آن

حقوق مالكيت فكرى چيست

حقوق مالكيت فكرى : حق مالكيت يكى از دارايى‌هاى ارزشمندى است كه بشر براى خود از ديرباز ارزشمند شمرده

امور حقوقی شرکت ها مالکیت معنوی

امور حقوقی شرکت ها

امور حقوقی شرکت ها و خدمات موسسه اترس امور حقوقی شرکت ها: اگر در خصوص امور حقوقی شرکت ها

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند