مشاوره حقوقی تخلیه ملک در تهران

مشاوره حقوقی تخلیه ملک

تماس برای مشاوره حقوقی تخلیه ملک

مشاوره حقوقی تخلیه ملک در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل  پایه یک متخصص حقوق ملکی انجام میپذیرد.

یکی از متداول ترین دعاوی ملکی که از گذشته در مراجع قضایی اقامه میشود دعوای تخلیه ملک است که موجر بر علیه مستاجر اقامه مینماید.

مستاجر در عقد اجاره متعهد میشود که در مدت زمان مشخصی از ملک با توجه به کاربری آن استفاده نماید و به میزان مشخصی در یک بازه زمانی وجهی را بابت اجاره به موجر بپردازد.

مسئله از جایی آغاز میشود که مستاجر بر خلاف تعهداتی که داشته است به آنها عمل نمیکند و حقوق موجر را تضییع میکند. 

در این صورت است که قانون به مالک ملک اجازه میدهد که برای جلوگیری از ضررهای وارده برای تخلیه ملک خود از طریق مراجع قضایی اقدام نماید.

از آنجایی دعاوی ملکی از جمله دعوای تخلیه دارای پیچیدگی های زیادی میباشد و باید شرایطی نزد قاضی دادگاه احراز و اثبات گردد تا حکم مربوطه را صادر کند، به همین دلیل است که باید با وکیلی ملکی که مشرف به تمام قوانین و مقررات حوزه املاک میباشد و همچنین پرونده های زیادی در این خصوص داشته است مشورت نمایید تا با راهنمایی های او مسیر ساده تری را برای دریافت حکم از مرجع قضایی طی کنید.

مشاوره حقوقی برای تخلیه فوری مستاجر

یکی از مسائل مورد توجه موجر زمانی که اقدام به اقامه دعوا علیه مستاجر میکند این است که میخواهد این مسیر به سریعترین حالت ممکن طی شده و با داشتن حکم تخلیه مستاجر را از ملک خود بیرون نماید و بیش از این دچار ضرر نشود.

در دعاوی ملکی اگر مالک بتواند فوریت داشتم حکم را نزد دادگاه به اثبات برساند مستاجر باید پس از قطعی شدن حکم ظرف مدت سه روز ملک را تخلیه نماید در صورتی که اگر فوریت محرز نشود قاضی دادگاه با توجه به شرایطبه مدت یک ماه برای تخلیه به مستاجر فرصت میدهد.

در مواردی که به آن اشاره میکنیم میتوانید درخواست حکم تخلیه فوری را داشته باشید و هر یک شروط به تنهایی برای دریافت آن کافیست:

مستاجر از ملک در جهت موارد نامشروع استفاده نماید برای مثال مرکز فساد و فحشا ایجاد نماید.

مستاجر در حالی که بر اساس قرارداد اجاره مهلت استفاده از ملک برای او به پایان رسیده است هنوز در آن سکونت داشته باشد.

از آخرین زمان پرداخت اجاره بها به مدت سه ماه گذشته باشد و هیچ وجهی به عنوان اجاره بها به موجر پرداخت نشده باشد.

مستاجر در حالی که حق اجاره ملک را به دیگری نداشته اما منافع آنرا به دیگری به غیر وراث خود منتقل کرده است.

نقش مشاور حقوقی در گرفتن حکم تخلیه چیست؟

برخی از افراد که تجربه چندانی در این چنین دعاوی ندارند ممکن است بگویند که اقامه دعوا در نزد دادگاه پیچیدگی چندانی ندارد و همین که حق با شما باشد برای گرفتن حکم کفایت میکند.

اما چنین نیست اگر تعدادی از پرونده های قضایی را مطالعه نمایید متوجه میشوید که داشتن حق برای گرفتن حکم کافی نیست بلکه باید بتوانید حقوق ضایع شده خود را نزد دادگاه اثبات نمایید.

گاهی در کشمکش دعاوی ممکن است که دعاوی دیگری مطرح شود و این امر سبب طولانی و طاقت فرسا شدن مسیر رسیدگی میشود.

در این بین برای استفاده از مسیرهای میانبر که سبب صرفه جویی در وقت و جلوگیری از ضرر بیشتر میشود نیازمند این هستیم که از راهنمایی های یک مشاور حقوقی ملکی خوب بهره ببریم.

در چه صورتی میتوان حکم تخلیه را متوقف نمود؟

یکی از اقداماتی که مستاجر میتواند در برابر موجری که حکم تخلیه را از طریق دادگاه گرفته است و در مرحله اجرایی میباشد انجام دهد این است درخواست توقف حکم را نماید.

در این صورت است که باید تامین های لازم برای ضرر و زیان احتمالی که ممکن است در صورت اشتباه بودن ادعای مستاجر به مالک وارد شود را نزد دادگاه ارائه کند.

این ادعا از طرف مستاجر ریسک زیادی را برای وی به همراه دارد به همین دلیل توصیه میشود که پیش از ارائه دادخواست مبنی بر چنین ادعایی حتما با یک وکیل تخلیه ملک  مشورت نمایید تا با بررسی جنبه های مختلف موضوع به شما راهنمایی کند که چه اقداماتی لازم است انجام دهید تا ادعای خود را به اثبات برسانید.

در دو صورت شما میتوانید با ارائه تامین مقتضی قرار توقف را از دادگاه عمومی محل وقوع ملک دریافت نمایید. راه اول ادعای عدم اصالت سند اجاره ارائه شده از طرف موجر میباشد که در این صورت باید جعلی بودن آنرا به اثبات برسانید

که آن هم نیاز به مشورت با وکیل متخصص جعل اسناد خواهد داشت. دومین راه این است که ادعای تمدید اجاره نمایید. یعنی باید به اثبات برسانید که موجر با شما ضمن یک قرارداد عادی یا به صورت شفاهی اجاره را تمدید نموده است و بر خلاف گفاه خود دعوای تخلیه اقامه کرده است.

مشاوره حقوقی با وکیل متخصص تخلیه ملک

مشاوره حقوقی برای گرفتن دستور تخلیه ملک

گاهی ممکن است که افراد این دو اصطلاح حقوقی را با یکدیگر اشتباه گرفته یا به جای هم استفاده نمایند در صورتی که کاملا به یکدیگر متفاوت اند. دستور تخلیه یک فرمان از طرف قاضی شورای حل اختلاف میباشد که در صورت احراز شرایط آنرا صادر مینماید و مدت کوتاهی به مستاجر مهلت میدهد تا ملک را تخلیه کند.

اما بر خلاف آن حکم تخلیه نیازمند ارائه دادخواست در دادگاه میباشد و باید بر اساس قوانین ویژه آئین دادرسی مدنی تنظیم شود و برای صدور حکم در آن زمینه نیاز به برگزاری جلسات رسیدگی هست و قاضی باید در ماهیت دعوا ورود کرده و حکم صادر نماید.

هزینه مشاور حقوقی تخلیه ملک

موسسه حقوقی مجاز اترس که در محدوده شمال تهران واقع شده است به متقاضیان خود به صورت حضوری و تلفنی خدمات حقوقی ارائه میکند. موسسه اترس با تکمیل کادر حقوقی خود و تشکیل دپارتمان های حقوقی مختلف به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی متنوع با تشکیل جلسات مشاوره موکلین خود را راهنمایی میکند.

جلسات مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری که متخصص در حوزه ملک به شرح زیر میباشد .

شما میتوانید با تماس با شماره هایی که در انتهای صفحه درج شده است از این خدمات بهره ببرید.

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاور حقوقی تخلیه ملک

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل پرونده ملکی در تهران  در دپارتمان امور حقوق ملک و اراضی موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

با همه این تفاسیر و جزئیاتی که تلاش کردیم برای شما شرح دهیم متوجه میشویم در حالی که برخی از دعاوی به ظاهر ساده انگاشته میشوند اما دارای پیچیدگی هایی هستند که برای حل آن نیاز است که تجربیاتی در آن خصوص داشته باشیم.

حق شفعه در قوانین چیست

حق شفعه

حق شفعه : شفعه یک لفظ عربی میباشد که در زبان فارسی به معنای جفت و پیوست نمودن دو

وکیل اجرت المثل ملک در تهران

وکیل اجرت المثل ملک

فرم ثبت درخواست وکیل اجرت المثل ملک تماس با وکیل اجرت المثل ملک وکیل اجرت المثل ملک در موسسه

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند