وکیل اجرت المثل ملک در تهران

وکیل اجرت المثل ملک

تماس با وکیل اجرت المثل ملک

وکیل اجرت المثل ملک در موسسه حقوقی ،توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص دعاوی حوزه ملک و املاک میباشد. 

مالکیت یک رابطه ای میان اشخاص و اموال میباشد. مالک یک مال هم مالک عین آن است و هم مالک منافعی که از آن مال بدست می آید مگر اینکه برای مدتی این منافع را به دیگری واگذار کرده باشد. 

برخی از مواقع ممکن است که بر سر یکی از دو تعارضی میان اشخاص به وجود بیاید که ما شاهد طرح انواع دعاوی ملکی در مراجع قضایی هستیم.

در صورتی که شخصی مالک منفعت یک ملک باشد دیگری حق استفاده از آن را ندارد مگر در صورتی که اذن مالک را داشته باشد.

حال اگر دیگری بدون اجازه مالک از منافع آن استفاده نماید و توافقی میان آن دو برای دریافت مبلغی نباشد، مالک میتواند مبلغی را به عنوان اجرت المثل ایام تصرف از شخص متصرف دریافت کند.

این شخص به دلیل اینکه اجازه و اذنی از طرف مالک نئاشته است علاوه بر پرداخت اجرت المثل ایام تصرف ضامن تمام خساراتی هست که به مال وارد شده است حتی اگر هیچ نقشی در بروز این خسارات نداشته باشد. و

کیل اجرت المثل املاک با تخصص و تسلطی که در زمینه قوانین و مقررات این حوزه دارد به شما کمک میکند که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی هم به منفعت این ایام مال خود دست یابید و هم جبران خسارات وارده را دریافت کنید.

تفاوت اجرت المثل و اجرت المسمی چیست؟

اگر توافقی تحت عنوان قرارداد اجاره یا هر چیز دیگری میان مالک منافع ملک و متصرف صورت گرفته باشد به آن مقداری که توافق شده است اجرت المسمی میگویند.

حال اگر توافقی میان این دو صورت نگرفته باشد و متصرف بدون علم و آگاهی مالک از منافع مال بهره برده باشد باید اجرت المثل آنرا به مالک پرداخت نماید و این مقدار از آنجایی که بر پایه توافق نبوده است از سوی کارشناس رسمی تعیین میشود.

اجرت المسمایی که از طرف طرفین مشخص شده است امکان اعتراض را از طرف هیچکدام نخواهد داشت اما اجرت المثلی که توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین میشود امکان اعتراض به آن هم از طرف مالک وجود دارد و هم از طرف متصرفت.

لازم به ذکر است که بهتر است که شما در زمان طرح دعوای اجرت المثل دعوای خلع ید نیز بر علیه وی در مراجع قضایی اقامه نمایید زیرا علاوه بر اینکه در نتیجه رسیدگی به آن مجبور به ترک ملک میشود، برای اینکه هزینه کمتری تحت عنوان اجرت المثل بپردازد زودتر ملک را تخلیه خواهد کرد.

اهمیت استفاده از وکیل در دعوای اجرت المثل املاک

این دسته از دعاوی نیاز به یک وکیل ملکی مسلط و مشرف به قوانین ملکی و ثبتی خواهد داشت.

این نیاز به دلیل پیچیدگی و تفاوت هایی هست که اینگونه مسائل در رویه قضایی دارند. شخصی که بدون اجازه مالک از منافع آن استفاده میکند نه حاضر به پرداخت مدت تصرف خود میشود و نه به سادگی ملک را تخلیه خواهد کرد.

زمانی که از طرف دادگاه به جلسه رسیدگی دعوت شود و دلایل شما را چنان محکم ببینید ممکن است که خود برای پرداخت مبلغی و تخلیه به سراغ مالک رفته و تلاش خود را برای توافق بنماید زیرا هرچه دیرتر اقدام به پرداخت نماید ضرر بیشتری متوجه او میشود.

به همین دلیل به کار گیری شما از یک وکیل خلع ید که متخصص این دعاوی میباشد میتواند به شما برای ارائه ادله اثبات حق به شکلی کمک نماید که در مواردی ممکن است برخلاف اینکه مالک به دنبال متصرف برای دریافت اجرت المثل باشد متصرف برای پرداخت آن عجله بیشتری داشته باشد.

هزینه وکیل در دعوای اجرت المثل ملک

وکیل برای اجرت المثل مال مشاع

مال مشاع به اموالی گفته میشود که به صورت ارادی یا غیر ارادی دو یا چند نفر به صورت مشترک در هر جزء آن شریک هستند.

ارادی به صورتی گفته میشود که دو یا چند نفر با منعقد کردن عقد شرکت در آن مال شریک میشوند. غیر ارادی یا قهری هم به حالتی گفته میشود که مالی به ورثه به ارث برسد که تا زمانی که افراز ملک صورت نگرفته و سهم هر یک مشخص نشده است همه آنها در مال به صورت مشاعی شریک محسوب میشوند.

از آنجایی که مالکین ملک مشاع در جزء جزء مال با یکدیگر شریک هستند هریک از آنها میتواند دعوای اجرت المثل را علیه متصرف اقامه نماید.

در این صورت اگر مالی با این عنوان به مالکین تعلق بگیرد هر یک از آنها به مقدار سهمی که در مال مشاعی دارد بر خواهد داشت.

شرایط اقامه دعوای اجرت المثل ملکی

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که مالکیت خواهان دعوا باید مشخص باشد.

این مسئله تنها در صورتی نیاز به اثبات ندارد که خواهان دعوا دارای سند رسمی برای ملک داشته باشد در غیر این صورت باید در ابتدا مالکیت خود را به اثبات برساند و سپس برای اجرت المثل دادخواست ارائه دهد.

دومین مسئله ای که دارای اهمیت این است که خوانده دعوا باید تصرفی عدوانی داشته باشد و اگر بتواند اجازه مالک را اثبات کند دیگر طرح چنین دعوایی منتفی میشود اما در صورتی که نتواند این موضوع را به اثبات برساند مالک میتواند از وی مطالبه خسارت نماید.

نکته آخر در این زمینه این است که برای اقامه چنین دعوایی باید تصرف خوانده مشخص باشد.

برای مشخص کردن تصرف خوانده میتوان از راه هایی مانند تامین دلیل استفاده نمود تا در زمان اثبات آن با مشکل های جدی روبرو نشوید.

حق الوکاله وکیل برای دعوای اجرت المثل املاک

هزینه خدمات حقوقی و وکالتی بستگی به نوع و حجم خدمات متفاوت است.برای اطلاع از تعرفه خدمات حقوقی به بخش مربوطه سایت  مراجعه فرمایید. با توجه به زمانیکه به مشاوره نیاز دارید، نرخ ها به شرح زیر میباشد

  • مشاوره حقوقی ملکی تلفنی / ۶۰ دقیقه ۴۰۰ هزار تومان
  • مشاوره حقوقی ملکی حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره وکیل اجرت المثل ملک

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل اجرت المثل ملک در دپارتمان امور ملک و اراضی موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی ملکی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

موسسه حقوقی اترس در صورت درخواست شما میتواند از تنظیم دادخواست تا زمان اجرای حکمی که از طرف دادگاه صادر میشود در کنار شما باشد و در زمینه هایی که شما نیاز به یک متخصص دارید وکلایی که دارای تجربه بالایی هستند را در اختیار شما قرار دهد تا با خیالی آسوده در انتظار پیروزی در دعوای پیش رو باشید.

مطالبه اجرت المثل زن توسط وکیل

مطالبه اجرت المثل زن

مطالبه اجرت المثل زن : در مقاله اجرت المثل دانستیم که منظور از اجرت المثل، دستمزد انجام کارهایی است

استخدام وکیل اجرت المثل زن

وکیل اجرت المثل زن

فرم ثبت درخواست وکیل برای اجرت المثل زوجه تماس با وکیل اجرت المثل زن وکیل اجرت المثل زن در

وکیل متخصص ملکی تهران

وکیل ملکی تهران

فرم ثبت درخواست تماس با وکیل ملکی تهران تماس با وکیل ملکی تهران وکیل ملکی تهران  یک وکیل دادگستری

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند