مشاوره حقوقی کلاهبرداری در ایران

مشاوره حقوقی کلاهبرداری

تماس با مشاور حقوقی برای جرم کلاهبرداری

مشاوره حقوقی کلاهبرداری در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل پایه یک دادگستری  متخصص در پرونده های کیفری انجام میپذیرد.

ما برای جرایمی که ممکن است علیه یک شخص در طول عمرش رخ دهد یک تقسیم بندی داریم که جرایم را به دو دسته جرایم علیه اشخاص و جرایم علیه اموال تقسیم بندی میکند. یکی از پر تکرار ترین جرایم علیه اموال همین جرم کلاهبرداری است.

در جرم کلاهبرداری چیزی که دارای اهمیت میباشد و سبب تشخیص و تمیز ما بین کلاهبرداری و دیگر جرایم است عنصر رضایت میباشد.

عنصر رضایت یعنی شخص کلاهبردار به نوعی با مانور متقلبانه ای که انجام میدهد باعث این امر میشود که ما با رضایت خود مال را به امید کسب منافع بیشتر به او بسپاریم و این نتیجه فریبی که کلاهبردار داده است میباشد.

حال اگر بزه دیده چنین جرمی هستیم باید از وکیل کیفری که متخصص این زمینه میباشد مشورت بگیریم تا بتوانیم مال از دسته رفته خود را بازگردانیم که برخی از موارد ممکن است مالی که از بین رفته تمام سرمایه ما باشد.

مشاوره حقوقی شکایت کیفری علیه کلاهبردار

اولین اقدامی که باید برای طرح شکایت از شخصی به علت کلاهبرداری بکنیم این است که به درستی وجود جرم کلاهبرداری را به درستی تشخیص دهیم و سپس طرح شکایت کنیم زیرا در غیر این صورت نتیجه ای نخواهد داشت و در برخی موارد ممکن است که برای ما تبعات بدی به دنبال داشته باشد.

برای اینکه بتوانیم این جرم را به درستی تشخیص دهیم لازم است که به قوانین جزایی اشراف کامل داشته باشیم و بتوانیم با تعریفی که از سوی قانون گذار مشخص شده است آنرا منطبق کنیم.

اگر بر قوانین اشراف نداریم بهتر است که با شخصی که دارای این توانایی میباشد مشورت کنیم و سپس اقدام به ثبت شکواییه نماییم. از آنجایی که متن شکواییه برای کلاهبرداری از پیچیدگی خاصی برخوردار است بهتر است برای تنظیم آن به وکیل مراجعه کنیم.

مشاوره حقوقی کلاهبرداری شکایت کیفری

چگونه باید از کلاهبردار شکایت کنیم؟

همانطور که پیش تر به شما گفتیم تنظیم شکایتنامه برای جرم کلاهبرداری دارای حساسیت و اهمیت زیادی است. ما در این شکایتنامه باید به دادگاه کیفری اثبات کنیم که جرم کلاهبرداری با توجه به عناصری که در متن آن نام میبریم اتفاق افتاده است البته که احراز و تشخیص آن با قاضی پرونده است.

ما برای طرح این شکایت باید به دفتر خدمات قضایی رجوع کنیم و لازم است که به میزان دقیق مالی که از ما برده شده است اشاره کنیم تا بعدا برای گرفتن وثیقه از مجرم بتوانیم به همان میزان از دادگاه درخواست گرفتن وثیقه نماییم.

اهمیت مشاوره حقوقی کیفری برای شکایت از کلاهبردار

برای اینکه بتوانیم مال از دست رفته خود را بازگردانیم نیازمندیم این هستیم که شخصی که تخصص در این زمینه دارد به ما راهنمایی کند که از چه روشی میتوان به این مهم دست یافت. از آنجایی که راه هایی کلاهبرداری دیگر همگی به سبک و سیاق قدیم نیست و کلاهبرداری های اینترنتی و کلاهبرداری های پیامکی به آن اضافه شده است و هرروز هم روش های جدیدی برای آن ابداع میشود نیاز به مشاوره حقوقی را بیش از پیش دارای اهمیت میکند.

امروزه دیگر تنهای قوانین موجود برای تعریف و تعیین مجازات جرم کلاهبرداری قانون مجازات اسلامی نیست و قوانین متنوع و پراکنده ای برای آن توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است لازم است از شخصی مشورت بگیریم که مسلط به قوانین خاص روز و دارای تجربه کاری در این حوزه باشد.

دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم

قوه قضاییه با توجه به اهمیت پرونده های کیفری به صورت متفاوت از پرونده های حقوقی، با توجه اهمیت و حساسیت آنها رسیدگی به پرونده های خاصی را به عهده مراجع مخصوص خود سپرده است و امکان رسیدگی آن جرم در مرجع دیگر خارج از صلاحیت ذاتی دادگاه میباشد و صدور حکم در آن زمینه دارای ارزش حقوقی نمیباشد.

برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری دادگاه کیفری دو دارای صلاحیت ذاتی میباشد و برای صلاحیت محلی باید به دادگاه محل ارتکاب جرم مراجعه کرد.

البته که در همه جرایم تحقیقات مقدماتی و جمع آوری مدارک و مستندات پرونده بر عهده دادسرا میباشد و با صدور کیفرخواست از سوی این مرجع میباشد که رسیدگی به پرونده در دادگاهی که دارای صلاحیت ذاتی و محلی است آغاز میشود.

هزینه مشاوره حقوقی کلاهبرداری برای شکایت

میزان وثیقه برای کلاهبردار چقدر میباشد؟

میزان وثیقه ای که باید شخص کلاهبردار نزد دادگاه بگذارد به هیچ وجه نباید کمتر از میزان مالی باشد که از بزه دیده برده شده است.

وثیقه یا تامین کیفری به مال منقول، مال غیر منقول یا وجهی گفته میشود که در حساب دادگستری به امانت گذاشته میشود که تضمین کننده حضور متهم در جلسه رسیدگی باشد و همچنین در صورت محکومیت متهم، بدهی وی از محل آن پرداخت شود.

رایج ترین وثیقه ای که نزد دادگستری گذاشته میشود سند مالکیت ملک میباشد. دیگر جزئیاتی در این زمینه وجود دارد و همچنین تحلیل شرایط مختلفی که در پرونده های مختلف هست بر عهده شخص مشاور میباشد که باید به درستی موکل خود را راهنمایی نماید.

هزینه مشاوره حقوقی درباره کلاهبرداری

موسسه حقوقی اترس با  سالها سابقه موفق در این دسته از پرونده ها و همچنین داشتن مجوز از کانون وکلای دادگستری در این حوزه میتواند انتخاب مناسبی برای راهنمایی و کمک به شما در پرونده های کلاهبرداری باشد.

وکلای پایه یک اترس با تجربه بالایی که دارند به تجزیه و تحلیل پرونده های شما میپردازند و بهترین راهکارها را به شما ارائه میدهند.

پیشنهاد ما برای شما این است که با برگزاری جلسه مشاوره حقوقی به صورت تلفنی ابتدا مسئله و مشکل خود را بیان کنید تا وکلای ما برای اقدام بعدی شما را راهنمایی کنند و تا پایان مسیر که پس گرفتن تمام اموال شما از کلاهبردار است در کنار شما باشند.

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاور حقوقی کلاه برداری موسسه اترس

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل پرونده های کیفری در دپارتمان امور کیفری موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی کلاهبرداری هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

ما در این گفتار متوجه شدیم که در جرایمی مانند کلاهبرداری بتوانیم به درستی آنها را تشخیص دهیم و با جرایمی دیگری مانند خیانت در امانت اشتباه نگیریم. زیرا تعریف این جرم بسیار نزدیک به هم هست و تشخیص آن سبب تغییر بزرگی در نوع رسیدگی به آن میشود. سپس میتوانیم با شناخت ماهیت جرم  به اینکه چه شخصی مرتکب این جرم شده است برسیم و در مراجع قضایی با کمک مشاوران حقوقی طرح دعوا کنیم و حقوقی که از ما ضایع شده و اموالی که برده شده است را بازگردانیم.

وکیل خیانت در امانت در شهر تهران

وکیل خیانت در امانت

فرم ثبت درخواست وکیل خیانت در امانت تماس با وکیل خیانت در امانت وکیل خیانت در امانت در موسسه

مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل پایه یک

مشاوره حقوقی کیفری

فرم ثبت درخواست مشاوره حقوقی کیفری تماس با مشاور پرونده کیفری مشاوره حقوقی کیفری در موسسه حقوقی اترس توسط

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند