مشاوره حقوقی اعتراض به کمیسیون ماده 100

مشاوره حقوقی اعتراض به رای کمیسیون ماده ۱۰۰

تماس برای مشاوره حقوقی اعتراض به کمیسیون ماده ۱۰۰

مشاوره حقوقی کمیسیون ۱۰۰ شهرداری در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص  انجام میپذیرد.

نقض هر قانونی در کشور مذموم است و هرکس که قوانین را نقض نماید مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. حال در برخی موارد این پیگیری نقض قوانین کیفری میباشد که مرجع رسیدگی کننده به آنها دادگاه های کیفری هستند و از میزان اهمیت بالایی برخوردار هستند.

اما در درجه ای پایین تر نقض آئینامه ها و اجرائیه های هیئت دولت صورت میگیرد که رسیدگی به آنها گاها توسط مقام قضایی و گاها توسط مقامات اداری هست.

ساخت و ساز ساختمان در کشور ما با سرعت بالایی در حال انجام است و ممکن است در این میان نقض قوانین صورت بگیرد که موجب ضرر عمومی شود. به همین دلیل در ماده ۱۰۰ قانون شهرداری  یک مجمعی پیش بینی شده است که به تخلفات ساختمانی افراد رسیدگی میکند.

ماموران شهرداری موظف به تهیه گزارش از ساختمان های در حال ساخت هستند که در صورت مشاهده نقض قانون به این مرجع گزارش میدهند. در نهایت کمیسیونی که در ماده ۱۰۰ پیش بینی شده است با صدور رای میتوانید متخلفان را جریمه کرده یا حکم به تخریب ساختمان بدهد.

با این تفاسیر ممکن است توسط این مرجع آرایی به دید شما غیر عادلانه باشد و بخواهید به آن اعتراض نمایید که در این صورت باید در ابتدا با یک وکیل متخصص  مشورت کرده و سپس دست به اقدامات لازم بزنید.

نحوه اعتراض به آرای صادر شده از کمیسیون ماده صد

به طور کلی اعتراض به آرای صادر شده چه از سوی مراجع قضایی و چه از سوی مراجع اداری باشد جایز است و شخصی که در نتیجه آن رای متضرر شده است میتواند نسبت به آن اعتراض نماید

. زمانی که رای بدوی از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری صادر شد افراد میتوانند به این رای در همان مرجه اعتراض نمایند. توجه داشته باشید که اعتراض به آرای قضایی برای افرادی که در ایران اقامت دارند ۲۰ روز است اما اعتراض به رای کمیسیون ماده ۱۰۰ ظرف مدت ۱۰ روز باید صورت پذیرد.

در این مدت ده روزه بهترین راهکار دریافت مشاوره حقوقی از وکیلی میباشد که هم دارای تخصص در این زمینه است و هم دارای تجربه کافی میباشد.

این وکیل میتواند حکمی که بر علیه شما صادر شده است را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که تبعیض یا اشتباهی در آن صورت گرفته بود به ما اعلام کند تا از آن طریق بتوانید اعتراض خود را ثبت کرده و در زمان لازم از حقوق خود دفاع نمایید.

مرجع اعتراض به رای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری

همانطور که پیش تر توضیح دادیم مرجع اعتراض به رای بدوی همان کمیسیون ماده صد میباشد.

اما در برخی موارد با اعتراض مفاد رای صادره بر علیه شما تغیر نکرده و آن را هنوز ناعادلانه میپندارید. در این صورت زمانی که رای قطعی صادر شد شما میتوانید در دیوان عدالت اداری اعتراض خود را نسبت به رای ثبت نمایید.

در حالی که حکم تخریب برای ساختمان شما صادر شده باشد، میتوانید با اعتراض در دیوان عدالت اجرای آن حکم را به حالت تعلیق در آورده و حداقل به کمی بعد تر موکول نمایید.

اعتراض در دیوان عدالت اداری معمولا به صورت غیر حضوری رسیدگی میشود پس باید توجه داشته باشید برگه اعتراضی که شما تقدیم دیوان میکنید باید حاوی تمام مدارک، مستندات، دفاعیات و تمام دلایل شما برای ایراد به رای باشد.

برای تنظیم چنین دادخواستی بهتر است که انشای آن را به وکلای متخصص دیوان عدالت اداری بسپارید زیرا این افراد علاوه بر دانش حقوقی غنی که در این زمینه دارند بر اساس تجربه کاری خود و علم به رویه قضایی نسبت به مواردی که مورد توجه این مرجع هست نیز آگاهی دارند که همین نکته میتواند سبب پیروزی شما در این اعتراض باشد.

اهمیت مشاوره حقوقی کمیسیون ۱۰۰ برای اعتراض به رای

این نکته اعتراض میخواهد به رای انشا شده ای باشد که توسط یک هیئت چندین نفره صادر شده است اهمیت مشورت با وکیل را به صورت کامل بیان میکند.

به دلیل اینکه این رای بارها مورد بررسی اشخاصی که در این مرجع هستند قرار میگیرد و سپس به افراد ابلاغ میشود. پس یافتن نکته ای که دور از چشم این افراد مانده باشد که بتوان بر این اساس نقض رای را خواستار شد نیازمند داشتن دانش حقوقی بالا و همچنین تجربه کاری در این حوزه میباشد.

حال در این رای امکان دارد دستور تخریب ساختمانی داده شده باشد که شاید میلیاردها تومان برای تجهیز و ساخت آن هزینه شده باشد. اینگونه مسائل ریسک اعتراض به این رای را بیش از پیش بالا برده و اهمیت مشورت با وکیل  را نمایان تر میکند.

مشاوره حقوقی ماده 100 با وکیل متخصص

اعتراض به مبلغ جریمه صادره از شهرداری

یکی از مجازات هایی که ماده صد شهرداری میتواند برای متخلفین در نظر بگیرد محکوم کردن آنها به پرداخت جریمه میباشد.

کمیسیون ماده ۱۰۰ باید برای تصمیمی که اتخاذ میکند موراد و شرایطی را رعات کرده و برای آن دلیل بیاورند. در صورتی که رای صادره از این مرجع قطعی شد، افرادی که توسط این رای متضرر میگردند میتوانند نسبت به آن طرف مدت سه ماه در دیوان عدالت اداری اعتراض کرده و نقض آنرا خواستار شوند.

در صورتی که به پرداخت جریمه در نتیجه حکم این مرجع محکوم شده بودید توجه داشته باشید که موارد زیر رعایت شده باشد.

. موقعیت مکانی ملک

. متناسب بودن جریمه با نوع استفاده از فضای ایجاد شده

. متناسب بودن مصالح مصرفی در ساختمان با میزان جریمه

هزینه مشاوره حقوقی متخصص دعاوی ماده ۱۰۰ شهرداری

یکی از مراجعی که میتوانید در هر زمان تنها با یک تماس از خدمات مشاوره حقوقی آن استفاده نمایید موسسه حقوقی مجاز اترس میباشد.

این موسسه با تکمیل کادر حقوقی خود و تشکیل دپارتمان های مختلف به صورت تخصصی در زمینه پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ مشاوره حقوقی ارائه میکند.

هزینه مشاوره حقوقی کمیسیون ۱۰۰ به صورت تلفنی به مدت ۱۵ دقیقه از وکلای مجرب اترس ۱۸۵ هزار تومان است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از میزان هزینه های مشاوره حقوقی میتوانید به بخش تعرفه خدمات حقوقی سایت اترس مراجعه نمایید.

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاوره حقوقی برای اعتراض به رای ماده صد شهرداری

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص در دپارتمان امور حقوق ملکی  موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی ماده ۱۰۰ هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به صورت کلی دریافت مشاوره حقوقی در این زمینه میتواند سبب صرفه جویی در بسیاری از هزینه ها، تسریع در وصول نتیجه و پایین آمدن ریسک اقدامات میشود. توجه داشته باشید از وکیلی مشاوره حقوقی دریافت کنید که هم دارای دانش تخصصی و هم دارای تجربه کاری در حوزه آرای صادره از کمیسیون ماده صد باشد.

مشاوره حقوقی اجرای حکم دادگاه

مشاوره حقوقی اجرای حکم

فرم ثبت درخواست مشاوره حقوقی اجرام حکم تماس برای مشاوره حقوقی اجرای حکم دادگاه مشاوره حقوقی اجرای حکم در

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند