وکیل پایه یک دادگستری اجرای رای داور

وکیل اجرای رای داور

تماس با وکیل اجرای رای داور

وکیل اجرای رای داور در موسسه حقوقی اترس ، وکیل پایه یک دادگستری متخصص پرونده داوری میباشد.

داوری در معنای لغوی به معنی میانجی گری بین دو یا چند نفر است که معنای حقوقی آن هم چندان دور از این معنی نیست.

داوری هم در حقوق به این معنی است که دو یا چند شخص برای اختلافات و تعارضاتی که حقوق و منافع آنها با یکدیگر دارد شخص یا اشخاصی را به عنوان داور معرفی میکنند و بر سر آن هم توافقی میان آنان صورت میگیرد تا داوران به حل آن اختلافات بپردازند و برای آن رای صادر کنند.

با توجه به اینکه حجم پرونده ها در دستگاه های قضایی بالاست مدت زمان رسیدگی به آنها به نسبت، طولانی تر از رسیدگی داور به آن است و اینکه داور به قرارداد و طرفین آن شناخت بیشتری نسبت به قاضی دادگستری دارد رفته رفته رجوع به داوری بیشتر شده و به تبع مشکلات حقوقی در این زمینه نیز بیشتر شده است.

پس برای اقداماتی که لازم است در این زمینه صورت گیرد به خصوص برای اجرای رای داور بهتر است که از یک وکیل متخصص در امور داوری مشورت گرفته شود تا با مشکلات دیگر مواجه نشویم.

نحوه اجرای رای داور توسط وکیل

اجرای رای داور منوط به ابلاغ آن است. بدین صورت که اگر از پیش رای داور ابلاغ نشده باشد محکوم علیه میتواند توقف اجرای آنرا از دادگاه بخواهد زیرا از پیش به وی ابلاغ نشده و از محتوای آن خبر ندارد. این مسئله به دلیل این حائز اهمیت است که ممکن است مفاد رای داور حاوی مطالبی باشد که محکوم علیه بتواند با اقامه دعوای ابطال رای داور، این رای را توسط رای دادگاه نقض و باطل نماید.

اگر برای نحوه ابلاغ توافقی میان طرفین صورت نگرفته باشد محکوم له باید درخواست ابلاغ رای داور را به دفتر دادگاه تقدیم نماید تا در صورت ابلاغ و گذشتن مهلت قانونی برای اجرای آن اقدام نماید.

در تمام این مسیر این وکیل محکوم له یعنی ذینفع حکم داوری هست که اقدامات را با دقت به تمام جزئیات به نمایندگی از موکل خود انجام میدهد تا به سریعترین حالت ممکن موکل خود را به حقوق و منافع از دست رفته اش برساند.

اهمیت اجرای رای داور توسط وکیل

حال با تمام توضیحاتی که برای شما داده شد ممکن است برای شما سوال باشد که با همه این تفاسیر چه نیازی است که وکیل این اقدامات را انجام دهد در صورتی که امکان انجام آن توسط خود شخص هم وجود دارد؟

باید برای پاسخ به این پرسش گفت که دفاعیاتی که وکیل در جلسه رسیدگی توسط داوری انجام داده است و همچنین لوایحی که تنظیم کرده است رای داور را به جایی رسانده که موکل وی ذینفع آن رای شناخته شده که بتواند اجرای آنرا از دادگاه بخواهد.

همچنین وکلای دادگستری با دانش و تجربه ای که دارند در ابتدا رایی که از سوی داور صادر شده است را مورد تحلیل و بررسی قرار میدهند تا حاوی مشکلاتی در مقام اجرا نباشد که حتی اگر طرف مقابل دعوای ابطال رای داوری را مطرح کرد با خیالی آسوده در انتظار صدور قرار رد دعوا از سوی مقام قضایی باشید و به حقوق خود دست پیدا کنید.

وکیل در داوری چه کمکی به ما میکند؟

یکی از مسائلی که برای طرفین قرارداد داوری یا شرط داوری بسیار حائز اهمیت است که خیلی میتواند در نتیجه آن موثر باشد انتخاب شخص یا اشخاصی به عنوان داور میباشد.

موسسه حقوقی اترس از معدود موسسات حقوقی میباشد که هم در زمینه ی مشاوره حقوقی داوری و هم وکالت  و همچنین مسئله داوری به متقاضیان خود ارائه خدمات حقوقی مینماید.

از اولین خدماتی که وکلا برای شما در این زمینه انجام میدهند کمک به شما در مسئله انتخاب داور است که با بررسی ویژگی های موضوع قرارداد یک داور متخصص و همچنین مطمئن را برای خود برگزینید.

همچنین در مسائل و مشکلاتی که به قدری بزرگ نیستند تا برای حل و فصل آن به داور رجوع کنید وکیل شما میتواند با تشکیل یک جلسه با طرف مقابل یا وکیل وی به سازش در آن موضوع اقدام نماید تا در طول انجام تعهدات و پایان قرارداد اصلی مشکلی متوجه شمت نباشد.

وکیل اجرای رای داور در تهران

اجرای رای داور در معاملاتی که طرف خارجی دارد چگونه است؟

یکی از مسائلی که تعداد زیادی از مراجعه به داوری را تشکیل میدهد، داوری در زمینه قرارداد های مختلف توسط شخص یا شرکتی ایرانی با شخص یا شرکتی در خارج از کشور میباشد.

این مسئله حالتی است که بین شخص ایرانی و شخص خارجی قرارداد یا تعاملاتی باشد که در آن رجوع به داوری پیش بینی شده باشد یا بعدا بر سر رجوع به داوری توافق شود.

در صورتی که داور رایی در این زمینه صادر نماید دادگاه های کشور ایران پیش از صدور اجرائیه به یکسری شرایط توجه میکنند که در صورت احراز آنها اجرائیه را صادر نمایند.

شما میتوانید با مراجعه به وکلای متخصص در زمینه داوری با احراز این دسته از شرایط اجرای رای خود را از دادگاه درخواست کنید.

هزینه وکیل برای انجام و اجرای رای توسط داوری

موسسه حقوقی اترس یکی از دپارتمان های حقوقی خود را برای ارائه خدمات وکالتی در زمینه داوری اختصاص داده است که همکاری با وکلای پایه یک دادگستری که متخصص و مسلط به قوانین و مقررات داوری میباشند و همچنین سابقه کار حرفه ای در این زمینه دارند میتواند با تضمین کیفیت، به متقاضیان خود خدمات حقوقی ارائه کند.

پرونده های مربوط به داوری میتواند شامل معاملاتی بزرگ و با پیچیدگی بالا باشد و یا معاملاتی کوچک که حجم کار کم و ریسک پایین تری نسبت به بقیه قراردادها دارند باشد.

به همین دلیل حق الوکاله وکلای متخصص اترس از سی و پنج میلیون تومان آغاز میشود و با توجه به حجم و پیچیدگی پرونده داوری میتواند متغیر باشد.

شماره وکیل اجرای رای داور

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل اجرای رای داور در دپارتمان امور داوری موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به صورت کلی همانطور که رجوع به داوری میتواند در حجم زیادی از وقت و هزینه شما صرفه جویی کند استفاده از وکیل متبحر نیز میتواند کمک شایانی چه بسا در همان اندازه به شما کند. موسسه حقوقی اترس که با مجوز از کانون وکلای دادگستری مرکز در محدوده شمال تهران به ارائه خدمات وکالتی و مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف به صورت تخصصی میپردازد میتواند انتخاب مناسبی برای شما عزیزان باشد.

درخواست تعیین داور چگونه است

درخواست تعیین داور

درخواست تعیین داور : داوری که در زبان عامه حکمیت نیز نامیده می شود یکی از روش های حل

وکالت به وکیل ابطال رای داوری

وکیل ابطال رای داوری

فرم ثبت درخواست وکیل ابطال رای داور تماس با وکیل ابطال رای داوری مشاوره حقوقی ابطال رای داوری در

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند