مشاوره حقوقی داوری توسط وکیل

مشاوره حقوقی داوری

تماس برای مشاوره حقوقی داوری

مشاوره حقوقی داوری در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص  انجام میپذیرد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای اشخاص در جریان رسیدگی در مراجع قضایی مشکل ساز باشد این است که به دلیل ازدحام دعاوی ممکن است تا زمان صدور رای از مرجع صالح زمان زیادی از طرفین گرفته شده و صدور رای برای آنها دیگر مطلوبیت لازم را نداشته باشد.

امروزه با توجه به اینکه نقش داوری در دعاوی بسیار پر رنگ تر شده است مشکلات بیشتر و متعددی در این زمینه برای اشخاص به وجود می آید.

به همین دلیل است که طرفین معاملات برای سرعت بخشیدن به جریان رسیدگی با یکدیگر توافق میکنند که اگر مشکلاتی در نتیجه این معامله پیش آمد برای حل و فصل اختلافات به داوری مراجعه نمایند.

در این بین اگر مشکلاتی در باب ارجاع به داوری یا در جریان رسیدگی به وجود بیاید و یا اینکه حقی از شما در نتیجه صدور حکم از سوی داور ضایع گردد میتوانید با مشورت با وکیل متخصص داوری حقوق و منافع تضییع شده خود را مجددا احیا کنید.

مشورت با وکیل در خصوص اجرای رای داوری

یکی از بیشترین مشکلاتی که در زمینه داوری ممکن است برای اشخاص به وجود بیاید در خصوص اجرای رای داور میباشد. زمانی که دعاوی پیش آمده به داور یا داوران ارجاع داده میشود باید در زمان مشخصی که مورد توافق طرفین عقد و داوران است به آن موضوع رسیدگی کرده و در نهایت برای حل اختلافات رای صادر نماید.

حکم صادره از سوی داور یک محکوم له و یک محکوم علیه خواهد داشت. محکوم له به طرفی گفته میشود که حکم داور به نفع وی و محکوم علیه طرفی هست که حکم به ضرر او صادر شده است.

تنها طرفی که حکم به نفع او صادر شده است میتواند حکمی که از طرف داور صادر شده است را به دفتر دادگاه ارائه کند و خواستار اجرای آن از طرف مقام قضایی مربوطه باشد.

به دلیل اینکه برای اجرای رای داوری با مشکلات غیر متعارف روبرو نشویم و به سریعترین حالت ممکن حکم داور اجرا شود تا متوجه ضرر در نتیجه تاخیر اجرا نشویم بهتر است با یک وکیل پایه یک اجرای رای داوری مشورت نماییم.

مشاوره حقوقی برای تعیین دارو

پیش از هر اقدام دیگری لازم است بدانیم که اولین نکته ای که دارای اهمیت میباشد و برای آن باید دقت زیادی بکار ببریم انتخاب داور میباشد. انتخاب داور باید از سوی هر دو طرف مورد توافق باشد به همین دلیل است که بر اساس قانون هر یک از طرفین میتوانند داوری از سوی خود معرفی نمایند.

پس بر این اساس یکی از روشهایی که میتوانید به دعاوی را به داوری ارجاع دهید ارجاع آن به یک داور یا هیئت داوری منتخب از سوی طرفین میباشد.

دیگر روش تعیین داوری ارجاع آن به سازمانها و یا موسسات حقوقی که خدمات داوری ارائه میدهند میباشد. یکی از معتبرترین مراکزی که به صورت تخصصی ارائه خدمات داوری میکند موسسه حقوقی اترس میباشد.

در کنار تمام موارد بالا مراجع داوری نیز وجود دارد مانند مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران  که برای بیشتر تجار داخلی ایران نام آشناست و بیشترین موارد ارجاع به داوری به همین مرکز میباشد.

مشاوره حقوقی برای ابطال رای داور

ممکن است در نتیجه حکم داوری حقوق و منافع یکی از طرفین ارجاع دهنده به داوری به نا حق متضرر شده باشند. ایشان میتوانند با بررسی حکم از جنبه های مختلف و همچنین راهنمایی گرفتن از وکیل مربوطه دادخواستی برای دادگاه صالح تنظیم کرده و باطل کردن رای داوری را درخواست نمایند.

این رای ممکن است از جهات مختلفی بتوان به صحت آن ایراد گرفت. موارد ابطال رای داور در ماده ۴۸۹ قانون آئین دادرسی مدنی بر شمرده شدن که به شاخص ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

گاهی ممکن است که داوران خارج از محدوده موضوعاتی که برای صدور رای به آنها محول شده است رای صادر کنند و حق یکی از طرفین در نتیجه این رای ضایع گردد.

ایراد شایع دیگری که در آرای داوری دیده میشود این است که صحت قراردادی که در آن ارجاع به داوری پیش بینی شده است مورد تردید است و در نتیجه ابطال آن رای داور هم دارای اعتبار قانونی نمیباشد. دیگر مواردی نیز وجود دارد که نامبردن آنها خارج از بحث در این گفتار است و در همه این موارد میتوانید با راهنمایی های وکیل متخصص ابطال رای داوری در دادگاه دادخواستی برای باطل کردن آن ارائه نمایید.

مشاوره حقوقی ابطال اجرا رای داوری

اهمیت مشورت با وکیل متخصص داوری

از آنجایی که موارد ارجاعی به داور دارای اهمیت بسیاری برای طرفین میباشد و در نتیجه حکم صادره از سوی وی ممکن است دچار ضررهای مادی و معنوی هنگفتی شوند، بهتر است برای موارد و جنبه های مختلف این مسئله حتما با وکیلی که تجربه کار در این زمینه داشته است مشاوره حقوقی گرفته شود تا از ورود خسارت های نا متعارف جلوگیری کرد.

مشاوره حقوقی ارجاع رسیدگی به داور

ارجاع به داوری ممکن است به دو صورت انجام پذیرد. اولین راهی که میتوانید از طریق آن اخلافات ناشی از قرارداد خود را به داوری ارجاع دهید این است که در ضمن عقدی که در نتیجه آن طرفین متعهد به اقداماتی میشوند بندی در خصوص ارجاع به داوری در نظر گرفته شود که به این حالت شرط ضمن عقد داوری میگویند.

حالت دیگری هم که وجود دارد این است که طرفین یک معامله پیش از بروز مشکل یا پس از آن در قراردادی جداگانه حل و فصل مشکلات خود را به داوری ارجاع دهند که به آن قرارداد داوری میگویند.

هزینه مشاوره حقوقی داوری

مشاوره های حقوقی در موسسه حقوقی اترس توسط وکلای پایه یک دادگستری در سه صورت حضوری، مشاوره حقوقی حضوری، تلفنی و آنلاین صورت میگیرد.

اشخاصی که امکان مراجعه حضوری به دفتر موسسه اترس که واقع در محله جردن است را ندارند میتوانند با وکیل متخصص حوزه مشکلات خود به صورت تلفنی ارتباط برقرار نمایند.

هزینه مشاوره حقوقی حضوری برای یک ساعت ۹۰۰ هزارتومان و هزینه مشاوره حقوقی تلفنی به مدت ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزارتومان است.

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاوره حقوقی برای پرونده داوری

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص امور داوری در  موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به صورت کلی ما در این گفتار جنبه های مختلف مشکلات حاصله از داوری را با تجربه ای که وکلای اترس در این زمینه داشتند برای شما بیان کردیم و به دلیل اینکه هر پرونده با پرونده های دیگر متفاوت است پیشنهاد ما به شما این است که در ابتدا و پیش از هر اقدامی حتما یک جلسه مشاوره حقوقی با وکیل داشته باشید.

انفساخ در معامله و قرارداد چیست

انفساخ در معامله چیست؟

انفساخ معامله : قراردادهایی که میان افراد منعقد میشود ممکن است که به دلایل مختلف پایان پذیرد. این پایان

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند