مشاوره حقوقی ازدواج با وکیل دادگستری

مشاوره حقوقی پیش از ازدواج

تماس برای مشاوره حقوقی ازدواج

مشاوره حقوقی ازدواج در موسسه حقوقی اترس ، توسط وکیل پایه یک دادگستری  متخصص حقوق خانواده انجام میپذیرد.

ازدواج در سنت های اسلامی و همچنین در گذشته کشور عزیزمان ایران یکی از مسائلی میباشد که بسیار به آن توصیه شده است. اما باید توجه داشت که پیش از اقدام به ازدواج باید با چشمی باز عمل کرد تا در آینده به مشکلات غیر قابل حل برخورد نکنیم.

همانطور که بسیار توصیه میشود برای بررسی ویژگی های اخلاقی به سراغ یک روانشناس بروید تا رفتار شما را بررسی کند باید پیش از عقد نکاح به سراغ یک مشاور حقوقی خانواده نیز بروید تا با بررسی نکاتی که باید در عقد نکاح ذکر شود تا از مشکلات آتی جلوگیری کند و ارائه بهترین راهکارها شما را به مسیری رهنمون سازد که کمترین مشکلات حقوقی را داشته باشید.

دعاوی خانواده یکی از پیچیده ترین دعاوی میباشد که در دادگاه ها طرح میشود و ممکن است برخی از آنها حتی چندین سال به طول انجامد و هزینه و وقت زیادی را از طرفین هدر دهد

به همین دلیل بهترین راه این است که با مشورت گرفتن از یک مشاوره حقوقی متخصص حقوق زن و خانواده   میباشد از بروز چنین دعوایی جلوگیری کنیم.

بررسی اهمیت مشاوره حقوقی قبل از ازدواج

طرفین هر عقدی پیش از امضای آن و متعهد شدن در برابر طرف دیگر باید مطلع باشند که چه چیزی را امضا میکنند تا مواردی که از آن اطلاع ندارند در آینده گریبان گیر آنها نشود.

عقد نکاح نیز از این قائله مستثنی نیست بلکه یکی از مهترین آنهاست به دلیل اینکه با امضای عقد نکاح علاوه بر بار مالی که بر دوش طرفین قرار میگیرد یکسری وظایفی در برابر همسر خود دارند که باید هر روزه به آن عمل کنند و در صورت عدم انجام وظیفه میتواند مشکلات حقوقی و خانوادگی زیادی به بار آورد.

یکی از دسته مشکلاتی مالی که ممکن است هم برای زوج و هم برای زوجه پیش بیاید بحث مهریه است به دلیل اینکه انواع مختلفی دارد و برای مطلع شدن از آن لازم است از وکیل امور مهریه مشورت گرفته شود تا برای گرفتن یا پرداخت آن با مشکلات جدی روبرو نشوید.

چه شروطی باید ضمن عقد نکاح پیش از ازدواج مورد بررسی قرار گیرند؟

عقد نکاح مانند هر عقد دیگری یکسری بندها و شاکله ثابتی دارد اما طرفین آن میتوانند با شروطی که در ضمن عقد توافق میکنند مسیری که مدنظر آنها هست برای آن عقد تعیین نمایند. همچنین شرایط فسخ نکاح دارای نکات و شرایطی میباشد که در قانون مشخص گشته است.

این شروط میتوانند حقوق و وظایفی که برای طرفین وجود دارد را کم یا زیاد کنند. به طور کلی زوجین میتوانند هر شرطی را ضمن عقد نکاح مطرح کرده و درباره آن با یکدیگر توافق کنند اما این امر مستلزم آن است که این شروط با ذات عقد نکاح و همچنین قواعدی که از سوی قانون گذار برای برقراری نظم عمومی تصویب شده است تناقضی نداشته باشد.

برای مثال یکی از مسائلی که میتوان بر سر آن پیش از عقد نکاح توافق کرد بحث حضانت فرزندان است.

پس برای اینکه بتوانید از حدود و صغور این شروط مطلع شوید بهتر است با یک مشاور حقوقی خانواده که مسلط به تمام قوانین و مقررات این حوزه میباشد مشورت کنید تا با توجه به نیازهای شما بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد دهد.

بیشتر بدانیم : اجازه ازدواج مجدد از دادگاه به چه معنا هست

تماس با وکیل برای مشاوره حقوقی ازدواج

نکات حقوقی که زن باید پیش از ازدواج از آن مطلع باشد چیست؟

زن در عقد نکاح زوجه نامیده میشود در شکل اصلی عقد بدون در نظر گرفتن شروطی که ضمن آن مطرح میشود دارای حقوق و تکالیفی است.

با توجه به توضیحاتی که در تیتر قبلی داده شد زوجه میتواند با مشورت گرفتن از یک وکیل خانواده به زبان ساده خواسته های خود را که میخواهد بعد از ازدواج داشته باشد به او بگوید تا این وکیل آنها را به زبان حقوقی تغییر داده و در شروط ضمن عقد جای دهد.

یکی از مسائلی که امروزه منشا بسیاری از مشکلات خانوادگی است بحث اشتغال زن میباشد که اگر در ضمن عقد حق اشتغال برای زن گرفته نشود مرد میتواند به دو دلیل که یکی از آنها حیثیت خانوادگی است و دیگری مصالح خانوادگی میباشد از اشتغال زن جلوگیری نماید.

یکی از شروطی امروزه توجه بسیاری از بانوان را جلب کرده است بحث طلاق به درخواست زن است که تحت عنوان حق طلاق در عقد نکاح مطرح میشود.

انتقال حق طلاق به زوجه بدین شکل است که زوج به همسر خود در یکی از دفاتر اسناد رسمی وکالت میدهد که بتواند خود را به صورت یکطرفه مطلقه نماید.

 

توافقات بر سر مهریه پیش از ازدواج چگونه است؟

یکی از پرتکرار ترین دعاوی در دادگاه ها برای دریافت مهریه از طرف زوجه میباشد. مهریه انواع مختلفی دارد که در عقد نکاح بر سر آن میان زوج و زوجه توافق صورت میگیرد. مهریه میتواند عندالمطالبه باشد که در صورت درخواست زن زوج بایستی آنرا پرداخت کند و اگر نزدیکی صورت نگرفته باشد ملزم به پرداخت نیمی از آن است.

مهریه ای که بیش از ۱۱۰ سکه تعیین میشود حتی اگر عندالمطالبه باشد برای مازاد این مقدار در صورت تمکن مالی مرد امکان دریافت دارد و تنها برای همین ۱۱۰ سکه است که دارای ضمانت اجرای قضایی و قانونی میباشد.

پس با مشورت با وکیلی که تخصص اش در طلاق و طلاق توافقی میباشد ، میتوانید از جزئیات بیشتری مطلع شوید.

هزینه مشاوره برای زوجین پیش از ازدواج

همانطور که از اهمیت و حساسیت اینگونه مسائل برای شما گفتیم پیشنهاد ما برای شما این است که با مشورت گرفتن از مشاور خانواده از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کنید. موسسه حقوقی اترس با توجه به مجوز کاری که از کانون وکلای دادگستری مرکز دارد میتواند انتخاب مناسبی برای اشخاصی که دنبال وکلای مطمئن برای بازگو کردن زندگی شخصی خود هستند باشد تا با بیان جزئیات بتوانند از مشاوره حقوقی تلفنی یا حضوری پیش از ازدواج بهره مند شوند.

هزینه جلسه مشاوره به صورت حضوری ۹۰۰ هزارتومان به ازای یک ساعت است، البته مشاوره تلفنی میتواند کمتر از یک ساعت هم باشد و به تبع هزینه کمتری از شما دریافت میشود

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاوره حقوقی ازدواج

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل حقوق خانواده در  موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی  هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به طور کلی این جلسات مشاوره میتواند به شما کمک کند تا آگاهی بیشتری نسبت به مقوله ازدواج داشته باشید و با توجه به واقعیت هایی که وجود دارند توقعات خود را تنظیم کنید تا مشکلات خود را به حداقل برسانید و زندگی مشترک با آرامشی را در کنار همسر خود تجربه کنید.

رابطه نامشروع چیست

رابطه نامشروع

رابطه نامشروع : نامشروع بودن یک صفت است که به تمام اعمالی که بر خلاف قانون و شرع صورت

درباره عده طلاق

عده طلاق چیست؟

عده طلاق : زندگی مشترک میان زن و شوهر یکی از عواملی هست که سبب بقای نسل بشر بر

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند