وکیل اتباع افغانی در ایران

وکیل اتباع افغانی

تماس با وکیل در ایران برای اتباع افغانی

وکیل اتباع افغانی و رفع مشکلات و ارایه خدمات حقوقی به اتباع کشور افغانستان در ایران 

از نظر رتبه بندی افراد کشور های مختلف که به تهران مهاجرت کرده اند اتباع افغانی رتبه اول را دارند. افراد که به کشورهای دیگر مهاجرت میکنند با دریافت تابعیت کشور مقصد از جهتی دارای یکسری حقوق و همچنین دارای تکالیفی میشوند. 

بر این اساس باید نسبت به این قوانین اطلاع کامل داشته باشند. در کنار این مسائل ممکن است از بدو ورود با مشکلاتی از قبیل تابعیت، خانوادگی، قراردادی و … مواجه شوند.

برای حل اینگونه مشکلات در هر کشوری این حقوقدانان و وکیل اتباع خارجی هستند که میتوانند با تحلیل و تفسیر مشکل راه حلی مناسب به مردم ارائه دهند.

در کشور ایران مرجعی به نام کانون وکلای دادگستری وجود دارد که به حقوقدانانی که صلاحیت علمی و اخلاقی آنها اثبات شده باشد مجوز کار میدهد و این افراد میتوانند به صورت های مختلف به متقاضیان خود خدمات حقوقی ارائه دهند.

وکلای پایه یک دادگستری میتوانند هم به صورت نماینده شما در دعاوی حضوری فعال پیدا کرده و هم میتوانند برای اشخاصی که نیاز به راهنمایی از سوی متخصص آن حوزه دارند مشاوره حقوقی اتباع خارجی ارائه دهند.

پس با توجه به نیازهای خود میتوانید برای دریافت کمک در مشکلات به آنها مراجعه نمایید.

وکیل برای اتباع کشور افغانستان در تهران

اتباع کشور افغانستان به دلیل اینکه از مرزهای شرقی کشور وارد ایران میشوند در همان شهرهای شرق کشور اقامت میکنند.

اما شهرهایی مانند تهران و اصفهان نیز اتباع زیادی را در خود جای داده است. دلیل عمده ای که افراد به این شهرها مهاجرت میکنند بحث اشتغال است.

به همین دلیل امروزه ما در شهر تهران شاهد دعاوی حقوقی و کیفری زیادی هستیم که یکی از طرفین آن اتباع افغانی میباشند.

مشکلات حقوقی که برای اتباع به وجود می آید یک رشته تخصصی برای فعالیت وکلا در این زمینه میباشد. به همین دلیل این افراد باید به وکلایی برای دریافت راهنمایی مراجعه نمایند که به صوت ویژه در این زمینه فعالیت کرده و دارای تجربه کافی میباشد.

یکی از مراکزی که میتوانند اتباع افغانی برای حل مشکلات حقوقی خود به آن مراجعه نمایند موسسه حقوقی اترس میباشد.

موسسه اترس با سالها تجربه کاری در این زمینه به متقاضیان خود ارائه خدمات حقوقی میکند.

همچنین موسسه اترس در محدوده ونک که در مرکز شهر تهران میباشد واقع شده است که دسترسی خوبی برای مراجعه حضوری با وسایل حمل و نقل عمومی خواهد داشت.

مشکلات حقوقی اتباع افغانی در ایران

در این مقاله که توسط وکلای متخصص اترس تهیه شده است به تعدادی از مشکلات حقوقی که عمدتا برای اتباع افغانی رخ میدهد اشاره خواهیم کرد و به صورت کلی راهکارهایی برای حل این مشکلات به آنها پیشنهاد میدهیم.

همانطور که در بالا بیان کردیم تعداد زیادی از اتباع به شهر تهران آمده اند به دنبال اشتغال در این شهر میباشند. این افراد با توجه به توانایی و تخصص های خود وارد حوزه های مختلف کاری میشوند.

اما مشکلاتی که ممکن است برای هر فرد دیگری در حوزه کاری خود به وجود بیاید برای این افراد نیز وجود خواهد داشت. در ابتدا باید توجه داشته باشید که برای هر انجام هر کاری در ابتدا با طرف دیگر توافقات خود را در قالب یک قرارداد آورده باشید تا از طرف قانون مورد حمایت واقع شود.

زیرا اگر تعهدات به صورت شفاهی صورت بگیرد ممکن است هر یک از طرفین از اجرای آن سر باز زند و راه های اثباتی برای طرف دیگر بسیار سخت خواهد شد.

بدین ترتیب لازمه داشتن حمایت از طرف قانونگذار و همچنین ملزم کردن متعهد به انجام تعهدات خود داشتن قراردادی میباشد که به صورت صحیح به امضاء طرفین آن رسیده باشد.

برای تنظیم قرارداد و همچنین بالا بردن الزامات قراردادی بهتر است با یکی از وکلایی که در زمینه قراردادها فعالیت میکند مشورت نمایید تا در آینده شغلی خود احساس امنیت داشته باشید.

وکیل پایه یک دادگستری اقامت اتباع افغانی

وکیل اقامت اتباع افغانی

مسئله دیگری که بیشتر از سوی مراجعینی که اتباع کشور افغانستان در ایران هستند مطرح میشود مربوط به دریافت تابعیت یا اقامت میباشد.

بر این اساس باید بر اساس قانون بررسی کنیم که چگونه میتوانند تابعیت کشور ایران را دریافت نماید تا برای انجام امور زندگی خود با مشکلات جدی روبرو نشوند.

بر طبق ماده ۹۷۹ قانون مدنی اشخاصی که میتوانند تابعیت ایران را کسب نمایند به شرح ذیل میباشد:

 این اشخاص باید به سن هجده سالگی تمام رسیده باشند.

پنج سال در ایران ساکن بوده باشند. حال این سکونت به صورت متوالی یا متناوب باشد. برای اقامت متناوب میتواند اینگونه گفت که برای مثال شخص در چندین سال گذشته بارها به ایران سفر کرده و جمعا مدت ۵ سال در ایران سکونت داشته است.

فراری از خدمت نظامی در کشور خود نباشند.

در هیچ کشوری به جرایم غیر سیاسی محکوم نگردیده باشند. این بند به این معنی میباشد که در صورت داشتن محکومیت سیاسی دریافت تابعیت هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

در صورت وجود شرایط بالا و احراز آن نزد مراجع صالح میتوانید تابعیت ایران را کسب نمایید.

اما این دریافت تابعیت برای انجام تمام امور شما در کشور ایران کافی نیست برای انجام اقدامات از قبیل ایجاد حساب بانکی، دریافت گواهی نامه، ثبت نام در کنکور و دانشگاه ها و … باید کد فراگیر دریافت نمایید.

این کد فراگیر برای هر شخص به صورت اختصاصی میباشد و هیچ فردی دیگری حتی فرزندان وی نمیتوانند از آن استفاده نمایند و باید برای دریافت آن شخصا اقدام کنند.

هزینه وکیل برای اتباع افغانی

همانطور که پیش تر بیان داشتیم ممکن است مشکلات غیر منتظره ای در زندگی رخ داده به صورتی که حتی زندگی روزمره شما را دچار مشکلات جدی نماید.

برای اینکه بتوان برای حل این قبیل مشکلات اقدامات موثری انجام داد لازم است به متخصص آن حوزه مراجعه نماییم.

وکلا میتوانند راسا و بدون نیاز به حضور شما برای حل مشکلات حقوقی به نمایندگی از شما اقدام نمایند. هزینه وکیل برای امور مختلف میتواند متفاوت باشد. پس برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تماس های موسسه حقوقی مجاز اترس تماس بگیرید تا همکاران ما شما را به صورت کامل برای اطلاع از جزئیات راهنمایی کنند.

شماره وکیل برای امور حقوقی اتباع افغان

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با وکیل پایه یک دادگستری در  موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

به صورت کلی باید گفت زندگی در کشور دیگری خارج از وطن خود مشکلات و چالش هایی به همراه دارد و اضافه شدن مسائل دیگر میتوتند زندگی را به صورت کلی مختل نماید. پس اگر مشکلاتی از قبیل مشکلاتی که در بالا نامبرده شد برای شما رخ داده است سریعتر برای حل آن اقدام نمایید زیرا ممکن است در آینده موجب افزایش رنج و سختی بیهوده برای شما گردد.

وکیل اتباع عراقی در ایران

وکیل اتباع عراقی

فرم ثبت درخواست وکیل برای اتباع عراقی تماس با وکیل در ایران برای اتباع عراقی وکیل اتباع عراقی و

۴ پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند