مشاوره حقوقی خانواده فوری تهران

مشاوره حقوقی خانواده

تماس با مشاور حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی خانواده در موسسه حقوقی اترس توسط وکیل متخصص حقوق خانواده انجام میپذیرد.

در جامعه امروزی مشکلات خانوادگی که میتواند به دلایل مختلفی از قبیل مشکلات اقتصادی و فرهنگی و … باشد، از جمله مسائل پر اهمیتی هست که در زندگی هر شخص ممکن است بروز کند. اینگونه مشکلات میتواند باعث تحت فشار قرارگرفتن اعضای خانواده و به ویژه کودکان شود. در همین مواقع یک مشاوره حقوقی مفید و موثر میتواند نقش یک ناجی را در حل و فصل مسائل خانوادگی بازی کند، پس در این مقاله به بررسی اهمیت و نقش یک مشاوره حقوقی خانواده و همچنین برخی از مسائل رایج در این زمینه میپردازیم. 

مشاوره حقوقی خانواده چیست؟

بصورت کلی مشاوره حقوقی خانواده به فرایندی گفته میشود که یک حقوقدان که در زمینه قوانین و مقررات مربوط به حقوق خانواده تخصص و تبحر دارد به راهنمایی مشتریان خود میپردازد. این نوع مشاوره مسائلی مانند ازدواج، طلاق، حضانت فرزندان، نفقه، تقسیم اموال و همچنین دیگر مسائلی که یک خانواده در طول زمان با آن مواجه میشود را شامل میشود.

اهمیت مشاوره حقوقی خانواده

برای تشخیص اهمیت این موضوع میتوان به سه مشخصه اصلی اشاره کرد که در نتیجه مشاوره یک متخصص حاصل میشود و آنها عبارتند از :

کاهش تنش و درگیری های خانوادگی

با راهنمایی های متخصصان حقوقی در حوزه دعاوی خانوادگی میتوانند به توافقات صلح آمیز دست یابند و از بروز درگیری های بیشتر جلوگیری نمایند تا هرچه بهتر بتوان از بنیان خانواده محافظت کرد که مهمترین نهاد اجتماعی میباشد.

حفظ حقوق کودکان

در مواردی که متاسفانه خانواده در شرایط نامساعدی قرار دارد، مشاور حقوقی خانواده میتواند به حفظ حقوق و رفاه کودکان کمک نماید. این نوع مشاوره که شامل تعیین حضانت فرزندان، تعیین نفقه فرزندان و همچنین مسائل دیگری که به صورت مستقیم و حتی غیرمستقیم به حقوق کودکان تجاوز میکند و یا سطح رفاه آنها را کاهش میدهد میتواند یاری برساند تا کمترین هزینه ها متوجه کودکان خانواده باشد.

حفظ حقوق و منافع خانواده

در بسیاری از موارد اعضای خانواده ها بخش کوچکی از قوانین و مقررات حاکم به خود و دیگر اعضای خانواده را میدانند و در صورت برخورداری از یک مشاور خانواده مجرب میتوانند در ابتدا این حقوق و تکالیف را به خوبی شناسایی کنند و از حقوق خود بهره برداری کنند و همچنین در برابر تخلفات قانونی مقابله نمایند.

حفظ حقوق کودکان در خانواده

وظیفه شناس بودن مشاور متخصص خانواده

حقوقدانانی که در این حوزه فعالیت میکنند در واقع نقش بسیار مهم و حیاتی را در جامعه ایفا میکنند. آنها موظفند اطلاعات لازم در زمینه قوانین و مقررات حقوقی مربوط به حقوق خانواده تا بتوانند با استفاده از این اطلاعات در مواقع لزوم به یاری خانواده ها بشتابند. مشاوران حقوقی خانواده باید از مهارتهای ارتباطی قوی برخوردار باشند که با خانواده ها در مسائل حقوقی ارتباط برقرار کنند.

مشاور امور خانواده چه کسانی هستند؟

برای دریافت مشاوره حقوقی خانواده میتوانید به منابع مختلفی مراجعه نمایید. اولین منبعی که میتوانید به آن رجوع کنید وکیل خانواده هست. وکیل خانواده یک وکیل دادگستری هست که بصورت تخصصی تنها در حوزه قوانین و مقررات مربوط به خانواده فعالیت میکند و تجربه فراوانی در این زمینه دارد.

منبع دیگری که میتوانید برای دریافت مشاوره حقوقی به آن رجوع کنید سازمانها و موسسات حقوقی مجاز هستند که با دپارتمانهای مختلف از جمله دپارتمان حقوق خانواده به کمک شما بیایند.

علاوه بر اینها منبع آخری که میتواند به شما کمک کند مشاوره حقوقی به صورت آنلاین است که با صرفه جویی در ترافیک، زمان و همچنین دسترسی آسان شما را در هر زمان و مکانی راهنمایی نماید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

مسائل رایج در مشاوره حقوقی خانواده

در ادامه مطلب ما به شرایط رایجی که در حقوق خانواده نیاز به مشاوره حقوقی دارند میپردازیم

طلاق و جدایی

رایج ترین مسئله در حوزه حقوق خانواده مسئله طلاق و طلاق توافقی فوری هست. در این موارد مشاوران حقوقی خانواده باید اعضای خانواده را به شکلی راهنمایی کنند که با تمام جزئیات و فرآیندهای قضایی طلاق آشنا شوند.

حضانت و نگهداری کودکان

بعد از طلاق مسئله ایی که سبب بروز اختلاف میشود بحث حضانت و نگهداری فرزندان خانواده میباشد. در این مرحله مشاوران حقوقی باید با بررسی شرایط به خانواده ها کمک کنند تا بهترین تصمیم را در این زمینه اتخاذ نمایند و همچنین مشخص نمایند بر اساس قانون و مقررات مربوطه اولویت بندی در حضانت فرزندان به چه صورت است.

ارث و وصیت

از دیگر مسائل رایج در حقوق خانواده ارث و وصیت و در پیگیری گواهی انحصار وراثت میباشند. به طور مثال شخصی پیش از فوت وصیت میکند برای تقسیم اموال خود تا چه اندازه حق تعیین تکلیف دارد و آیا میتواند شخص برای تمام اموالی که از خودش میماند وصیت کند یا خیر؟

یا اینکه اموال شخص پس از فوت به چه صورت به ارث میرسد و سهم هریک از باقیماندگان چقدر میباشد؟

در این زمان است که مشاوران حقوقی خانواده پاسخ تمام این سوالات را میدهند و به خوبی اعضای خانواده را راهنمایی میکنند.

بیشتر بدانیم : وظایف وکیل متخصص طلاق چیست؟

حقوق خانواده مشاوره

هزینه مشاور حقوقی خانواده

هزینه خدمات حقوقی و وکالتی بستگی به نوع و حجم خدمات متفاوت است.برای اطلاع از تعرفه خدمات حقوقی به بخش مربوطه سایت  مراجعه فرمایید. با توجه به زمانیکه به مشاوره نیاز دارید، نرخ ها به شرح زیر میباشد

  • مشاوره تلفنی/ ۲۰ دقیقه ۱۸۵ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۳۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان
  • مشاوره تلفنی/ ۴۰ دقیقه ۳۵۰ هزار تومان
  • مشاوره حضوری / ۶۰ دقیقه ۹۰۰ هزار تومان

شماره مشاور حقوقی خانواده

همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  مشاور حقوقی در دپارتمان امور حقوق خانواده موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید .

همچنین با تماس با شماره ۹۱۳۰۴۸۰۰-۰۲۱ میتوانید ، برای مشاوره حقوقی خانواده   هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری :

مشاوره حقوقی خانواده به عنوان یک راهکار موثر در حل و فصل مسائل خانوادگی و قضایای مربوطه اهمیت بسیار زیادی دارد. این نوع مشاوره میتواند به حفظ حقوق و منافع خانواده و ارائه راه حل های صلح آمیز کمک کند. پس خانواده ها میتوانند با استفاده از  دانش و اطلاعاتی که مشاوران حقوقی خانواده در این حوزه دارند بهترین تصمیم را برای تصمیمگیری های حقوقی خود بگیرند و در راستای منافع خود عمل نمایند.

طلاق به درخواست مرد در ایران

طلاق به درخواست مرد

طلاق به درخواست مرد : یکی از مواردی که مطابق قانون، قاضی دادگاه خانواده اقدام به صدور گواهی عدم

وکیل مهریه در شهر تهران

وکیل مهریه تهران

وکیل مهریه تهران و خدمات تخصصی موسسه حقوقی اترس از طریق یکی از  راه های تماس زیر میتوانید با

یک پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند